کد خبر: ۱۹۳۱۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۸ دی ۱۳۹۲
شماره 8 تراکتورسازی گفت: «بازي با تيم دسته اولي از زيبايي‌هاي جام حذفي است.»

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، علي كريمي هافبك تراكتورسازي تبريز از اينكه تمرين‌ها در تهران برگزار شد خيلي راضي است: «خوشبختانه شرايطمان خوب است و جام حذفي را مثل ليگ برتر جدي خواهيم گرفت.»

 

او در رابطه با تغيير مكان بازي حذفي با نفت مسجدسليمان به نكته جالبي اشاره مي‌كند: «اولا حق طبيعي هر تيمي است كه به بهترين نحو از شرايط ميزباني خود استفاده كند. فوتبال حرفه‌اي است و اين هم جزيي از ‌آن است. فقط من اميدوارم در اين فوتبال حرفه‌اي روزي برسد كه ساده‌ترين امكانات را مثل ورزشگاه و زمين بازي داشته باشيم تا ديگر دغدغه‌اي در اين مورد نداشته باشيم. البته ما تابع تصميماتي هستيم كه مي‌گيرند ما مشكلي با اين مسائل نداريم و تابع تصميماتيم اما باز هم مي‌گويم اميدوارم روزي برسد كه ساده‌ترين امكانات را در فوتبال حرفه‌اي خودمان داشته باشيم.»

 

همه چيز از مصاحبه‌اش بعد از شكست مقابل سپاهان در فينال جام حذفي شروع شد كه گفت: «براي هميشه از فوتبال خداحافظي مي‌كنم.»

 

البته پس از چند روز از گذشت آن بازي مدعي شد كه صحبت‌هايش احساسي و به‌خاطر باخت در فينال بوده است. همان‌موقع اميد نمازي طي مصاحبه‌اي تعجب خود را از صحبت‌هاي آن روز علي كريمي مطرح و اينگونه گفت: «ما از شنيدن اين خبر واقعا شوكه شديم. در اين‌باره فعلا نمي‌توانيم حرف خاصي بزنيم. بايد جلسه‌اي در تيم ملي داشته باشيم و با علي كريمي هم صحبت كنيم تا متوجه شويم چرا او ناگهان اين تصميم را گرفت. كريمي بازيكن بزرگي است. تجربه او مي‌تواند به كمك تيم ملي بيايد. او قطعا به‌خاطر شكست ناراحت بوده است. تا با او صحبت نكنيم، حرف خاصي نمي‌توانيم بزنيم.»

 

پس از اين اتفاق، علي كريمي به تراكتورسازي رفت تا نشان دهد قصد خداحافظي ندارد و آن حرفش احساسي بوده است. دو بار مصدوم شدنش هم باعث شد تا به اردوي تيم ملي دعوت نشود. در اين فاصله اين سوال هميشه مطرح مي‌شد كه آيا بالاخره كی روش، جادوگر را به اردوي تيم ملي دعوت مي‌كند يا نه؟

 

تا اينكه سرمربي تيم ملي در برنامه 90 صحبت‌هايي را در مورد علي كريمي مطرح كرد كه به همه ابهامات پاسخ داد. او در آن برنامه گفت: «تيم من به بازيكني مثل علي كريمي نياز دارد. او در اردوي تيم ملي، سر ميز ناهار، داخل زمين، روي نيمكت، به‌عنوان بزرگتر و يك بازيكن شناخته شده يك وزنه به‌حساب مي‌آيد، مثل جواد نكونام.»

 

همين حرف كی روش براي اينكه ثابت كند به اين بازيكن اعتقاد دارد كافي است. البته او قبل از ترك تهران براي انجام 3 بازي آخر مرحله نهايي و زماني كه كريمي براي بدرقه تيم ملي رفته بود به او گفت: «تيم ملي خانه توست و هر زماني كه خواستي مي‌تواني برگردي.»

 

صحبت‌هاي آن روز كی روش و در ادامه حرف‌هايش در برنامه 90 كافي بود تا كاپرفيلد اين روزهاي تراكتورسازي انگيزه مضاعفي را به‌دست آورد.

 

اما كريمي هم مي‌داند كه آماده‌ها به تيم ملي دعوت مي‌شوند و اينطور نيست كه كی روش يكي دو ماه پيش حرفي زده پس ديگر نيازي به آماده بودن نيست، به همين دليل بعد از بازي تيمش مقابل سپاهان گفت: «در حال حاضر آماده نيستم و شرايط دعوت شدن به تيم ملي را ندارم. تيم ملي جاي آماده‌هاست و من هم مثل همه بايد بيشتر تلاش كنم.»

 

حال كی روش در ايران نيست و دستيارانش، ليگ و تمرينات تيم‌ها را زير نظر دارند. كاري كه جمعه گذشته انجام دادند. كساني كه آن روز آنجا بودند از آمادگي و انگيزه بالاي كريمي صحبت مي‌كنند. گلي كه او به مس كرمان در دقيقه 3+90 زد و تيمش را از شكست نجات داد، به اندازه كافي به او انگيزه داده است.

 

دستياران كی روش آن روز دقايقي هم با كريمي صحبت كردند. هر چند گفته مي‌شود ميان آنها حرفي در مورد تيم ملي به ميان نيامد اما بدون شك براي اميد نمازي و ماركار آقاجانيان خيلي مهم بود كه از شرايط جسماني علي كريمي و حتي كريم انصاري‌فرد و حامد لك آگاه شوند.

 

اين اتفاق، اين ذهنيت را هم به وجود آورد كه پس از چراغ سبزهايي كه كی روش و كريمي به هم نشان دادند، حالا شرايط براي دعوت شدن دوباره او به تيم ملي فراهم است اما اين مهم يك شرط خاص و ويژه دارد، همان شرطي كه علي كريمي هم به آن اشاره داشته و آن آمادگي جسماني و فني بالاست.

 

اين موضوع نه‌تنها براي كريمي بلكه براي تراكتورسازي هم اتفاق خوبي است. مجيد جلالي مي‌داند كه يك علي كريمي آماده تا چه اندازه مي‌تواند براي تيمش مثمرثمر باشد. وقتي همه روزهايي كه به اردوي تيم ملي توسط كی روش دعوت مي‌شد و علي كريمي هم جزو مدعوين بود را مرور مي‌كنيم، هيچ تنشي يا هيچ صحبت و شايعه‌اي را در خصوص اختلاف آنها نشنيدم.

 

در واقع از روزي كه كريمي بازوبند كاپيتاني را طبق خواست كی روش به جواد نكونام داد و روز بازي با كره‌جنوبي در تهران، روي نيمكت مثل يك ليدر، تماشاگران را به تشويق دعوت مي‌كرد، به كی روش نشان داد كه فقط و فقط به موفقيت تيم ملي و صعود به جام جهاني فكر مي‌كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها