کد خبر: ۱۹۲۹۷۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۰۷ دی ۱۳۹۲
پلیس استانبول به سرکوب معترضانی پرداخت که در خیابان‌های این شهر تجمع کرده و به اتهامات مربوط به فساد و اختلاس مربوط به دولت اعتراض می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، سرکوب معترضان در استانبول یادآور تجمع گسترده چند ماه قبل صدها تن در پارک گزی همین شهر است که در آن پلیس به سوی معترضان علیه سیاست‌های توسعه‌ای دولت آنکارا گاز اشک آور شلیک کرده و با استفاده از آب پرفشار گروه معترضان را متفرق کرد.

پلیس ترکیه روز جمعه به سوی معترضان گلوله پلاستیکی شلیک کرد. همچنین تعداد زیادی آمبولانس و خودروی آتش‌نشانی در محل سرکوب معترضان حضور داشتند.

همچنین گزارش شده که یکی از خبرنگاران روزنامه "رادیکال" ترکیه که در میان معترضان حضور داشت با گلوله پلاستیکی مورد اصابت قرار گرفت اما حال وی خوب گزارش شده است.

برخی از معترضان به سوی پلیس ضد شورش مواد آتش زا و سنگ پرتاب کردند در جریان این سرکوب و بنا بر گفته‌های کانون وکلای استانبول دست کم 31 تن بازداشت شدند که سه وکیل نیز در میان آن‌ها دیده می‌شوند.

معترضان که با فراخوانی رسانه‌های اجتماعی گردهم آمده بودند علیه دولت آنکارا و اتهامات پیرامون آن نظیر اختلاس و فساد اعتراض کرده و خواهان استعفای دولت شدند.

معترضان شعارهایی چون "همه جا اختلاس، همه جا فساد" و "همه جا (میدان) تقسیم است، همه جا پایداری است" سردادند. آن‌ها همچنین شعارهایی چون "دزد را بگیرید" سر می‌دادند.

همچنین تظاهرات مشابهی در آنکارا و ازمیر صورت گرفت و پلیس نیز در این دو شهر به سوی معترضان و برای متفرق کردن آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد و از آب پرفشار استفاده کرد.

بنا بر گزارش‌ها پسران معمر گولر، وزیر سابق کشور ترکیه و ظفر چاغلایان، وزیر سابق اقتصاد در میان 24 فردی هستند که به اتهام فساد و ا ختلاس مالی دستگیر و تحت بازجویی قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها