کد خبر: ۱۹۲۸۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۷ دی ۱۳۹۲
نگاه به آمار پرسپولیس یک پیغام مهم دارد و آن اینکه خط دفاعی پرسپولیس در این فصل فوق العاده کار کرده است.

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، پرسپوليس در اين فصل يك ركورد جالب را به‌دست آورده است. اين تيم در 20 مسابقه فقط 8 گل دريافت كرده كه قطعا اتفاقي نبوده و حتما دلايل فني و فردي زيادي دارد.

 

ساختار دفاعي تيم، قرار گرفتن بازيكنان مستعد، باتجربه و با ضريب اشتباه كم در خط دفاعي و حضور دروازه‌باني بسيار آماده در پشت سر اين مدافعان و در آخرين نقطه از زمين خودي باعث شده تا قرمزهاي پايتخت در بيشتر بازي‌ها دروازه‌شان بسته بماند و هواداران هم روي سكو نگران اين موضوع نباشند كه از هر 3-2 توپي كه روي دروازه مي‌آيد يكي به گل تبديل شود. نيلسون كوريا اينقدر خوب و مطمئن درون دروازه مي‌ايستد كه انگار قرار نيست گل بخورد.

 

اين مهم را مهاجمان حريف هم مي‌دانند. امروز عبور توپ از خط دروازه قرمزها به كاري بسيار سخت براي تيم‌هاي ديگر تبديل شده است. اگرچه آنها در 20 بازي، 23 گل زده‌اند اما وقتي 6 گل بازي با مس كرمان را از آمار بازي آنها كم مي‌كنيم، آن‌وقت زدن 17 گل در 19 مسابقه با توجه به در اختيار داشتن بازيكناني مثل سيدصالحي، خلعتبري، صادقيان، مسلمان و حاتمي آمار ضعيفي است. به‌خصوص كه سرمربي تيم هم بهترين گلزن فوتبال ملي و بهترين گلزن جهان در بازي‌هاي ملي است.

 

به هر حال پرسپوليس طوري نتيجه گرفته كه در صدر جدول قرار دارد و هوادارانش هم از اين مساله رضايت دارند اما دايي نبايد فراموش كند كه اگر امروز ميانگين گل‌هاي زده تيمش 1.15 گل براي هر بازي است اگر بازي مس و 6 گل آن را كم كنيم اين آمار به 0.89 گل براي هر مسابقه مي‌رسد. چه 0.89 گل، چه 1.15 گل براي هر بازي كم است همانطور كه دريافت 0.4 گل در هر مسابقه فوق‌العاده است. تيمي كه در هر 2.5 مسابقه يك گل مي‌خورد حتما قابليت‌هاي زيادي هم دارد.

 

حالا بر همين اساس و طبق آنچه جدول رده‌بندي ليگ برتر نشان مي‌دهد وضعيت پرسپوليس را تا پايان فصل به لحاظ گل‌هاي زده و خورده پيش‌بيني مي‌كنيم. با علم به اين موضوع كه هيچ‌وقت آمارها ملاك و معيار دقيقي براي ارزيابي نبوده و نيست اما گذر از آن و توجه نكردن به آمارهاي به‌دست آمده هم مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

 

پرسپوليس مثل همه تيم‌هاي ديگر 10 بازي تا پايان فصل پيش رو دارد. آنها 23 بار موفق به گلزني شده و هشت بار هم گل خورده‌اند. اين آمار نشان مي‌دهد كه آنها به‌طور ميانگين 1.15 گل در هر بازي زده‌اند و 0.4 گل هم دريافت كرده‌اند. حالا اگر اين اعداد به‌دست آمده را براي 10 بازي باقيمانده لحاظ كنيم، پرسپوليس تا پايان فصل 11 تا 12 گل ديگر مي‌زند و فقط چهار گل مي‌خورد كه با توجه به آمار فعلي، تعداد گل‌هاي زده و خورده آنها تا پايان فصل به‌ترتيب به 35 و 12 مي‌رسد.

 

البته اين مساله فقط يك پيش‌بيني است و نبايد و نمي‌توان نگاه كلي و قطعي به آن انداخت. شايد پرسپوليس در يك بازي ديگر يا بيشتر مثل بازي با مس، تمام پيش‌بيني‌ها را به‌هم بزند و در پايان هم تعداد گل‌هاي زده‌اش بيشتر شود يا اينكه تعداد توپ‌هايي كه از خط دروازه اين تيم مي‌گذرد بيش از 0.4 گل در هر بازي باشد.

 

به‌هرحال آنچه در شرايط فعلي بيلان پرسپوليس مي‌گويد، عملكرد بسيار خوب در كار دفاعي و درون دروازه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها