کد خبر: ۱۹۲۷۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۷ دی ۱۳۹۲
در جمع نفرات دو تيم 9 بازيكن دو اخطاره هستند. جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، هاشم بيگ‌زاده و سياوش اكبرپور از استقلال و رضا حقيقي، اميد عاليشاه، محمدرضا خلعتبري، حميد علي‌عسگر و محمد نوري از پرسپوليس.

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، با اعلام زمان دربي 78، شمارش معكوس براي اين بازي كه به نظر مي‌رسد با توجه به جايگاه دو تيم در جدول و همچنين نفراتي كه در اختيار دارند بسيار حساس خواهد بود آغاز شده است.

 

براي بازيكنان دو تيم چه در سال‌هاي گذشته و چه امسال اين بازي يك بازي خاص بوده است. به همين دليل همه تلاششان را مي‌كنند تا در اين بازي ويژه كه ميليون‌ها بيننده حتي در آن سوي آب‌ها دارد آماده باشند. مربيان اين تيم‌ها هم از دو سه هفته قبل از دربي خيلي مسائل را در نظر مي‌گيرند چون باخت در اين بازي تبعات زيادي براي‌شان خواهد داشت.

 

يكي از مواردي كه معمولاً مربيان سرخابي در نظر مي‌گيرند بحث مصدوميت‌هاي بازيكنانشان است. بارها ديديم كه اين مربيان تا جايي كه امكان داشته باشد از ستاره‌هاي مصدوم خود قبل از دربي استفاده نمي‌كنند تا حتي شده با زور آمپول هم آنها را به آن بازي برسانند اما يك مسأله با اينكه بارها از سوي كادر فني دو تيم تكرار شده ولي توجهي از طرف بازيكنان به آن نمي‌شود بحث 3 اخطاره نشدن آنها در 2 بازي قبل از دربي است.

 

به ياد داريم سالي را كه مدافع استقلال در دقيقه 89 دو بازي قبل از دربي وارد زمين شد و در همان يك دقيقه حضور اخطار گرفت تا قبل از دربي نباشد و خيالش از حضور دربي تهران راحت شود اما سرمربي جوان استقلال هم كه متوجه موضوع شد مدافع باتجربه‌اش را در آن دربي روي نيمكت نشاند.

 

امروز هم تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال چنين شرايطي دارند. اميد عاليشاه همه تلاشش اين است كه برخلاف دربي رفت در اين بازي باشد به همين دليل تا بهبودي كامل بازي نمي‌كند. سيدمهدي سيدصالحي و محسن بنگر هم در بازي با ملوان 3 اخطاره شدند، مثل محمد قاضي و حنيف عمران از استقلال.

 

اما در جمع نفرات دو تيم 9 بازيكن دو اخطاره هستند. جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، هاشم بيگ‌زاده و سياوش اكبرپور از استقلال و رضا حقيقي، اميد عاليشاه، محمدرضا خلعتبري، حميد علي‌عسگر و محمد نوري از پرسپوليس.

 

هر 4 بازيكن استقلال جزو نفرات ثابت و كليدي امير قلعه‌نويي هستند. اين مربي مي‌داند كه نداشتن تيموريان در دربي تا چه اندازه مي‌تواند برايش مشكل‌ساز شود اما آيا با اين شرايط كادر فني استقلال در بازي با استقلال خوزستان به او استراحت مي‌دهند؟ قطعاً اين كار را نمي‌كنند اما حتماً به او متذكر مي‌شوند كه مراقب حركاتش در زمين باشد به شرطي كه مقابل سورينت 3 اخطاره نشود.

 

همينطور جواد نكونام اما مسأله بيگ‌زاده و اكبرپور فرق مي‌كند. اولي كه مصدوميتش را پشت سر گذاشته و دوران نقاهت را سپري مي‌كند و بعيد هم هست كه قلعه‌نويي ريسك كرده و او را به زمين بفرستد، دومي هم كه فعلاً مورد غضب سرمربي است.

 

در ميان 5 بازيكن پرسپوليس هم 3 اخطاره شدن محمدرضا خلعتبري و رضا حقيقي مي‌تواند براي علي دايي جبران‌ناپذير باشد. به خصوص كه اين دو بازيكن خيلي خوب داور را مجاب به دادن كارت زرد مي‌كنند. حتماً آنها هم قبل از 2 بازي حساس با نفت تهران و فولاد توجيه خواهند شد و قطعاً علي دايي در اين بازي 6 امتيازي آنها را روي نيمكت نمي‌نشاند.

 

اميد عاليشاه هم كه تا حدودي شرايطش شبيه هاشم بيگ‌زاده است. محمد نوري هم كه اين روزها بيشتر روي نيمكت حضور دارد و اگر در چند دقيقه پاياني به زمين برود اينقدر حواسش هست كه اخطار نگيرد. حميد علي‌عسگري هم كه پس از بازگشت ميثم حسيني دوباره روي نيمكت رفته دوست ندارد حداقل شانس خود را براي بازي در دربي با 3 اخطاره شدن از دست بدهد.

 

البته همانطور كه اشاره شد امير قلعه‌نويي و علي دايي حواسشان به اين 9 بازيكن هست و صحبت‌هاي لازم را هم با آنها انجام مي‌دهند اما بعضی اوقات بازيكنان كار خودشان را انجام مي‌دهند. استقلال قبل از دربي در تهران با استقلال خوزستان بازي مي‌كند و پرسپوليس در اهواز به مصاف فولاد مي‌رود اما آيا سرخابي‌هاي تهران براي بازي قبل از دربي همه نفراتشان را در اختيار دارند يا اينكه در همين هفته بيست و يكم تعدادي از آنها 3 اخطاره مي‌شوند.

 

ما پيش‌بيني نمي‌كنيم و منتظر شروع و پايان دو بازي قبل از دربي مي‌نشينيم. شايد اين بار برخلاف خيلي از دفعات قبل بازيكنان دو اخطاره دو تيم و مربيانشان جانب احتياط را كنار بگذارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها