کد خبر: ۱۹۲۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
طوفان جديدي موسوم به "لي" ايالت‌هاي شرقي و جنوبي آمريكا را در نورديد و بدنبال آن در اين ايالات اعلام وضعيت فوق العاده شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه "يورونيوز"، طوفان “لی” روز یکشنبه ایالت‌های جنوب و شرق آمریکا را درنوردید. باران های سیل آسا در نتیجۀ این طوفان، احتمال جاری شدن سیل در این مناطق بویژه در ایالت لوییزیانا را تشدید می کند. همین امر سبب شده تا در این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام شود.
 
ایالت های جنوب شرقی آمریکا نزدیک به 6 سال پیش شاهد وزش طوفان های سهمگین معروف به کاترین بود که آسیب های بسیاری به این ایالت وارد کرد. تنها در ایالت نیواورلئان 1500 نفر جان خود را در نتیجۀ این طوفان از دست دادند.
 
بر اساس آخرین تصاویر ماهواره ای، طوفان لی در حال حاضر با سرعت 75 کیلومتر در ساعت به سمت ایالت های شمال شرقی آمریکا در حرکت است. سازمان هواشناسی آمریکا پیش بینی می کند طی روزهای پیش رو ارتفاع باران در برخی از مناطق این ایالت ها به 50 سانتیمتر برسد.
 
وزش طوفان لی به فاصلۀ چند روز از طوفان های سیل آسای آیرین صورت می گیرد که هفتۀ پیش ایالت های شرقی این کشور را در برگرفته بود. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که روز یکشنبه برای دیدار با آسیب دیدگان از این طوفان‌ها به شهر نیوجرسی سفر کرده بود قول داد تمامی امکانات برای بازسازی ویرانی های این مناطق در اختیار ساکنان آن قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها