کد خبر: ۱۹۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
امروز درحالی سومین جلسه دادگاه حسنی مبارک برگزار می‌شود که رئیس دادگاه دستور به عدم پخش مستقیم جریان دادرسی را صادر کرده بود و قرار است شاهدانی جهت شهادت علیه مبارک در دادگاه حاضر شوند.

به گزارش 598 به نقل از فارس،‌ دادگاه جنایات قاهره امروز به ریاست قاضی "احمد رفعت" سومین جلسه دادرسی حسنی مبارک و دو پسرش، علاء و جمال مبارک و هم چنین حبیب العادلی، وزیر سابق داخلی مصر و 6 نفر از معاونان بلند پایه‌اش را در دانشکده پلیس قاهره را برگزار خواهد کرد.

این جلسه در واقع اولین جلسه‌ای است که بنا به دستور رئیس دادگاه بدور از چشم رسانه‌ها برگزار می‌شود و در جلسه امروز قرار است، 4 افسر به عنوان شاهد در دادگاه حضور یافته و در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در جریان انقلاب 25 ژانویه علیه مبارک شهادت دهند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد، دادگاه امروز دربردارنده حوادث و جریانات غیرمنتطره‌ای باشد، چراکه این 4 افسر از مسئولان سابق دستگاه‌های امنیتی و وزارت داخلی بوده و باید درباره نحوه برخورد العادلی با تظاهرات‌کنندگان و مسلح کردن نیروها و صدور فرمان شلیک شهادت دهند.

اما از موارد غیرمنتظره دادگاه امروز پاک شدن "سی‌دی" مکالمات ضبط شده مقامات و افسران سابق سازمان امنیت درباره نحوه برخورد با تظاهرات‌کنندگان مصری است و قرار است عامل این اقدام یعنی سرتیپ حسین موسی، مسئول ارتباطات در سازمان امنیت مرکزی را به اتهام اقدام در پاک کردن این فیلم به دادگاه فرابخواند.

این سی‌دی دربردارنده اطلاعاتی درباره صدور دستور شلیک به سوی تظاهرات‌کنندگان توسط وزارت داخلی و رد این دستور توسط برخی از فرمانده‌هان و در مقابل تبعیت از دستور توسط برخی دیگر و شلیک به سمت تظاهرات‌کنندگان در التحریر و خیابان‌های منتهی به آن و شلیک به سمت زندانیانی که از زندان‌های وادی النطرون و القطا و برج العرب و درگیری برخی از افسران و فرمانده‌هان با نیروهای امنیتی جهت تبعیت از فرمان‌های آنها بود.

از سوی دیگر بامداد روز گذشته 5 وکیل مدافع کویتی جهت پیوستن به تیم وکلای مدافع مبارک وارد فرودگاه قاهره شدند، این درحالی است که پیوستن این وکلا به تیم وکلای مدافع مبارک بحث و جدل بسیاری در مصر به راه ‌انداخته است.

همچنین وزارت داخلی مصر اعلام کرد برای تامین امنیت برگزاری دادگاه و همچنین انتقال مبارک و دیگر متهمان به دادگاه تدابیر امنیتی ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها