کد خبر: ۱۹۲۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
کارشناس روابط بين الملل سوری با تأکيد بر شکست سناریوهای قبلی دشمنان سوریه، از حمله گروه های خرابکار به نیروهای مسلح در چارچوب توطئه اخیر علیه این کشور خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از رجا، " طالب ابراهيم " روز يکشنبه در گفتگو با العالم در دمشق با اشاره به شکست طرح های دشمنان عليه سوريه، اظهار داشت:سناريوي اول شبيه سناريوي مصر بود و به شکست انجاميد، زيرا ملت سوريه در مقابل آن ايستاد.
 
وي افزود: سناريوي دیگر که دشمنان از طريق وارد کردن گروههاي مسلح جهت از بين بردن حاکميت دولت درصدد عملي کردن آن در برخي مناطق مرزی بودند، نيز به شکست انجاميد.
 
اين کارشناس سوري تأکيد کرد: سومين سناريو که از سوي دشمنان در پيش گرفته شده، حمله به يگان هاي ارتش و ساير نيروهاي مسلح جهت ضربه زدن به روحيه آنها و وادار کردن آنها به اعمال انتقامي گسترده است.
 
طالب ابراهيم افزود: در پيش گرفتن سناريوي اخير دليل شکست گروههايي است که مدعي بودند حرکت آنها مسالمت آميز است.
 
وی افزود: این گروه با شکست خوردن سناریوهای پیشین اقدامات مسلحانه و اعلام جنگ عليه ارتش و نيروهاي مسلح را در دستور کار خود قرار دادند، اما بي ترديد اين توطئه نيز با همبستگي ميان ارتش و ملت سوريه شکست خواهد خورد.
 
این کارشناس سوری، با پيش بيني روی آوردن دشمنان به ترور افراد، افزود: دشمنان در خارج از کشور ساختار و ثبات نظام و وحدت ملی سوريه را مورد هدف قرار داده اند و دغدغه خود را دمکراسي، آزادي شهروندان سوريه و تحقق خواسته هاي مشروع مردم ادعا می کنند ، در حالی که  نظام سوریه خواسته های مشروع مردم را به رسميت شناخته و با مجموعه اي از قوانين و راهکارهاي اصلاحي به اجراي آنها اقدام کرده است.
 
طالب ابراهیم تاکید کرد: دشمنان از مدت ها قبل براي ايجاد فتنه مذهبي در سوريه تلاش کرده اند، اين در حالي است که چنين فتنه هايي در تاريخ سوريه سابقه نداشته است.
 
اين کارشناس سوري تأکيد کرد: هيچ کدام از اين توطئه ها تحت هيچ شرايطي به نتيجه نخواهد رسيد.
 
طالب ابراهيم تصریح کرد: هر کس که عليه نظام سوریه سلاح حمل کند، با وي به همان روش رفتار خواهد شد و نيروهاي امنيتي و ارتش، گروه های شبه نظامي و مسلحی را که شمار آنها محدود و در خارج از شهرهاي بزرگ مستقر هستند، متلاشی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها