کد خبر: ۱۹۲۱۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۰۴ دی ۱۳۹۲
ترلان والری از سن پترزبورگ به کربلا آمده. اصالتاً هم روسی است. معتقد است که پیاده‌روی امروز شیعیان به مناسبت اربعین نتیجه قیام امام حسین(ع) است. می‌گوید:«این پیاده روی فرهنگ عظیمی را در دل مردم زنده می‌کند.
والری  ادامه می‌دهد امام حسین(ع) رفت تا امروز مردم بیایند و با قرار گرفتن در این فضای معنوی از خداوند درخواست مغفرت کنند.»

والری مدت زیادی است که آرزو داشته برای پیاده‌روی اربعین برسد. او حضور امروز خود در این راهپیمایی را توفیق خداوند می داند و می‌گوید:«از خداوند به خاطر این حضور متشکرم»

«عشق به امام حسین(ع) شیعیان را به اینجا می‌کشاند و امیدوارم تأثیر این پیاده‌روی در طول سال برایم بماند و به یاد این روزهای پیاده‌روی اخلاق و عقیده‌ام حسینی شود و حسینی باقی بماند.» این حرف‌ها را فقط والری نمی‌زند و این جنس از سخنان میان اکثر زوار مشترک است.

کرار جندی، 28 ساله است و اهل همین نزدیکی‌ها. از کودکی در نجف زندگی می‌کند. 5 سال است که هرساله ایام اربعین پیاده به کربلا می‌رود. او نیت کرده و می‌گوید برای کمک به خط و مکتب سیدالشهدا(ع) آمده‌ای.

«امنیت برای عراق» جدی‌ترین خواسته کرار از توسل به اهل‌بیت(ع) و شرکت در این راهپیمایی است. احساس هم‌خانواده بودن با شیعیان دارد و نگران سلامتی همه آنان است او می‌گوید: «از امام حسین(ع) می‌خواهم که همه زوار را حفظ کند»

هادی کاظم همشهری کرار جندی است. 27 ساله و جوان است. عشق به امام حسین(ع) را دلیل اصلی سفر و حضور خود در این راهپیمایی عنوان می‌کند. می‌گوید از خدا می‌خواهم که همه مریض‌ها را شفا دهد و هیچ مؤمنی دلش غصه‌دار این مسائل نباشد.

«امنیت برای عراق» بازهم خواسته اصلی یک عراقی دیگر است. او هم نبود امنیت را مشکل اصلی کشورش می‌داند. او معتقد است امن‌ترین سرزمین برای مسلمانان و شیعیان در حال حاضر کشور ایران است. او از علاقه‌اش به رهبر ایران می‌گوید و به قبل خود اشاره می‌کند، می‌گوید: «خداوند آیت‌الله خامنه‌ای را حفظ کند، ایشان در قلب ما جا دارد.»
فرقی نمی‌کند کجا باشی محکمات و معارف شیعه همه جا یکی است. این گزارش را تا انتها بخوانید در بخش‌های دیگر...

خبرگزاری تسنیم؛ مهدی طوسی ــ خبرنگار اعزامی به عراق

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها