کد خبر: ۱۹۱۷۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۳ دی ۱۳۹۲
دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «اميدوارم پرسپوليس قهرمان شود اما تيم‌هايي چون استقلال، فولاد، تراكتورسازي، نفت تهران و سپاهان هم مدعي هستند.»

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، وقتي به ايران‌آمد كمتر كسي تصور اين روزها را مي‌كرد. روزهايي خوش براي دروازه‌باني كه با نظر مانوئل ژوزه آمد، شهاب گردان را كنار زد و به دروازه پرسپوليس رسيد.

 

نيلسون اما وقتي وارد شد ديگر خارج نشد. ماند و ركوردها را يكي پس از ديگري جابجا كرد. محبوب هواداران شد، به‌خصوص حالا كه پرسپوليس صدرنشين است و او 12 كلين شيت از خود به‌جا گذاشته. نيلسون را با عابدزاده مقايسه مي‌كنند او اما از اين مقايسه خوشحال مي‌شود و در پوست خود نمي‌گنجد. عابدزاده را نديده اما آوازه او را شنيده، به همين خاطر آرزوي رو در رو شدن با دروازه‌بان سابق پرسپوليس و تيم ملي را در سر مي‌پروراند. با نيلسون چند روز قبل از تولد 38 سالگي‌اش صحبت كرديم؛ گفتگويي كه پيش روي‌تان است.

 

* همين ابتدا برويم سراغ تعداد گل‌هاي خورده پرسپوليس. 8 گل خورده در 19 بازي. رويايي است و فوق‌العاده. دليلش چيست؟ نيلسون؟ سيد جلال و بنگر؟ يا تمام عناصر خط دفاعي پرسپوليس؟ دوست داريم جواب اين سوال را كليشه‌اي ندهي...

- وقتي تيمي كم گل مي‌خورد بايد تلاش كند كه بازي را ببرد. چون با توجه به اينكه تيم، گلي دريافت نكرده، شانس براي بردن و كسب سه امتياز بالاتر مي‌رود. به نظر من در بسته ماندن دروازه پرسپوليس، سازماندهي فوق‌العاده تيم، مهم‌ترين دليل است. حمايت كل تيم و بازيكنان باعث مي‌شود تا در خط دفاع تنها نباشم. همه بازيكنان پشت هم هستند، از مهاجم نوك گرفته تا من كه درون دروازه هستم.

 

* منظورت اين است كه دفاع تيمي باعث شده كه كم گل بخوريد؟

- دقيقا. من مي‌گويم در پرسپوليس كسي براي خودش بازي نمي‌كند. همه براي تيم بازي مي‌كنند و هر بازيكني به نوبه خودش در كم گل خوردن ما دخيل است و نقش دارد.

 

* اما نقش تو پررنگ‌تر از بقيه است، وقتي يك تيم گل نمي‌خورد، اين گل نخوردن را اول به‌حساب دروازه‌بان مي‌گذارند و بعد خط دفاع. خودت چقدر نقش داري در اين موفقيت؟

- من كارم را به خوبي انجام مي‌دهم و اگر دقت كنيد در برخي بازي‌ها به تيم هم كمك مي‌كنم اما اينجا يك نكته وجود دارد. به‌تنهايي نمي‌شود كاري انجام داد. پس نتيجه مي‌گيريم كه من به‌تنهايي در بسته ماندن دروازه پرسپوليس و عملكرد خوب تيم در خط دفاعي نقشي ندارم. خط دفاع هم نقش خودش را بازي مي‌كند و البته ساير بازيكنان نيز همينطور.

 

* با 12 كلين شيت در 19 بازي، يك ركورد جاودانه خلق كرده‌اي. گروهي ركورد تو را بهترين ركورد تاريخ پرسپوليس مي‌دانند و مقايسه‌ات مي‌كنند با احمدرضا عابدزاده. اصلا عابــــدزاده را مي‌شناسي؟ او را ديده‌اي؟

- او را مي‌شناسم و مي‌دانم كه بهترين دروازه‌بان تاريخ پرسپوليس است. وقتي مرا با عابدزاده مقايسه مي‌كنند خوشحال مي‌شوم. احساس غرور مي‌كنم و ذوق‌زده مي‌شوم. وقتي مي‌گويند نيلسون شبيه عابدزاده است يا ركورد او را جابجا كرده.

 

* بازي‌هاي عابدزاده را ديده‌اي؟

- متاسفانه بازي‌هايش را نديده‌ام. فقط مي‌دانم كه كيفيت بالايي داشته و هميشه ستاره پرسپوليس و تيم ملي ايران بوده. هيچ‌گاه با او در تماس نبوده‌ام اما دوست دارم و آرزو مي‌كنم كه يك روز او را رو در رو ببينم و با او حرف بزنم.

 

* البته گفته مي‌شد شايد مربي دروازه‌بان‌هاي پرسپوليس شود، اگر او بيايد مي‌تواني فنون جديد دروازه‌باني را از او ياد بگيري و آيا او مي‌تواند براي عملكرد تو مثمر ثمر باشد؟

- در تيم‌هاي قبلي به اندازه كافي ياد گرفته‌ام اما اگر عابدزاده بيايد فرصت دست من است و اين فرصت را دارم كه با او كار كنم. البته غلامپور زحمات بسياري براي من و ساير دروازه‌بان‌ها كشيده. به‌نظرم او هم در تعداد كم گل‌هاي خورده ما نقش داشته. درست مثل من، مدافعان و ساير بازيكنان.

 

* بدن تو آماده است. خيلي‌ها اين را مي‌گويند. حالا حالاها مي‌خواهي بازي كني يا برنامه‌اي براي خداحافظي داري؟

- فعلا مي‌توانم بازي كنم. اين آمادگي را در خود مي‌بينم كه حالا حالاها تمرين كنم، در زمين حاضر شوم و مقابل مهاجمان حريف بايستم. اگر بدنم جواب بدهد دوست دارم تا 45 سالگي بازي كنم؛ يعني تا 7 سال ديگر. البته شايد هم بيشتر!

 

* خانواده‌ات در ايران حضور دارند؟

- همسر و دخترم كنارم هستند و زندگي در ايران را دوست دارند.

 

* بازي‌هايت را مي‌بينند؟

- همسرم به هيچ‌وجه دوست ندارد بازي‌هايم را ببيند و دخترم هم كه 4 سالش است نمي‌تواند تشخيص دهد كه فوتبال ببيند يا برنامه‌اي ديگر.

 

* الان 19 هفته از ليگ برتر گذشته و پرسپوليس به صدر جدول تكيه زده، مي‌تواني خطي بين مدعيان قهرماني در ليگ برتر بكشي و آنها را از تيم‌هاي ديگر جدا كني؟

- من كه اميدوارم پرسپوليس قهرمان شود اما تيم‌هايي چون استقلال، فولاد، تراكتورسازي، نفت تهران و سپاهان هم مدعي هستند و رقابت فشرده‌اي را با ما انجام مي‌دهند.

 

* اما فعلا كه شما صدرنشين هستيد...

- درست است كه الان پرسپوليس در صدر جدول است اما اين دليل نمي‌شود ما از رقباي خود غفلت كنيم و آنها را ناديده بگيريم. بايد مراقب همه آنها باشيم، به‌خصوص استقلال و تراكتورسازي كه اگر يك لحظه از آنها غافل شويم، صدر را از چنگ ما درمي‌آورند.

 

* جام جهاني 2014 در كشور شما برگزار مي‌شود. براي تماشاي اين بازي‌ها به برزيل مي‌روي؟

- صددرصد به كشورم مي‌روم، با دوستانم قرار مي‌گذارم و همراه آنها به ورزشگاه مي‌روم.

 

* چه تيمي قهرمان جام جهاني مي‌شود؟

- بدون شك برزيل.

 

* اين را به‌خاطر تعصبت گفتي؟

- نه، چون به برزيل ايمان دارم و مي‌دانم كه در حضور تماشاگران خودي، تيم ما قهرمان جام جهاني خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها