کد خبر: ۱۹۱۰۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه با اکثریت ‌آراء حاکمیت دائم ملت فلسطین بر منابع طبیعی سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، در نشست روز جمعه مجمع عمومی سازمان ملل اعضای این سازمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان "حاکمیت دائم ملت فلسطین بر منابع طبیعی اراضی اشغالی" از جمله قدس و بلندی‌های اشغالی جولان را تصویب کردند.

بنا به نوشته این روزنامه در رای‌گیری مجمع عمومی 168 کشور به نفع این قطعنامه رای داده و شش کشور از جمله آمریکا و کانادا با این طرح مخالفت کردند. همچنین 9 کشور از جمله استرالیا، کامرون، پاراگوئه و هندوراس نیز رای ممتنع دادند.

در این قطعنامه بر حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین بر منابع طبیعی‌ خود از جمله سرزمین‌های اشغالی و آب‌ها تاکید و حق ملت فلسطین در درخواست غرامت به خاطر سوء استفاده از منابع طبیعی فلسطین و هدر دادن آن یا در معرض خطر دادن این منابع به هر شکلی از سوی اسرائیل به رسمیت شناخته شده است.

در قطعنامه مذکور از رژیم صهیونیستی خواسته شده که به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر پایبند بوده و از منابع طبیعی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی سوء استفاده نکرده یا این منابع را در معرض خطر قرار ندهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها