کد خبر: ۱۹۱۰۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۳۰ آذر ۱۳۹۲
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ضمن اعلام اینکه دمشق بدون هیچ پیش‌شرطی در ژنو 2 شرکت می‌کند، تاکید کرد: عربستان مسئول اصلی تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در دیدار با هیاتی استرالیایی در دمشق اعلام کرد: جنگی که سوریه امروز علیه گروه‌های تروریستی مسلح آغاز کرده نه فقط جنگ سوریه، بلکه جنگ تمام جهان علیه تروریسم است.

وی افزود: جنگی که امروز سوریه با آن روبه‌رو است خطرناک‌ترین جنگی است که جهان در تاریخ معاصر شاهد آن بوده است. این جنگ، جنگی بی‌سابقه است که در آن گروه‌هایی از سراسر جهان با تابعیت‌های مختلف برای انجام اقدامات تروریستی به سوریه آمده‌اند.

الزعبی با بیان اینکه دولت سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی در ژنو 2 شرکت می‌کند تاکید کرد: آنچه حائز اهمیت است این است که کنفرانس ژنو2 به اتخاذ تصمیماتی برای مشارکت همگان در رویارویی با تروریسم در سوریه بینجامد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در ادامه تاکید کرد: اگر کشورهای جهان برای اعمال فشار علیه عربستان،‌ ترکیه، اردن و سایر کشورها جهت ممانعت از ادامه ورود تروریست‌ها به سوریه وارد عمل نشوند بحران سوریه طولانی‌تر خواهد شد.

این مسئول سوری در ادامه عربستان را مسئول اصلی تروریسم بین‌المللی دانسته و اعلام کرد: در حملات 11 سپتامبر در آمریکا، چچن و افغانستان به عنوان مسئولان اصلی طراحی و حمایت مالی از این حمله شناخته شدند اما هرگز در جهان حرفی از نقش عربستان به خاطر ثروت‌های این کشور زده نشد در حالی که عربستان زمینه انتقال هزاران تروریست‌ را از طریق ترکیه و اردن به سوریه فراهم می‌کند.

الزعبی با بیان اینکه تروریست‌های حاضر در سوریه از 83 کشور جهان از جمله استرالیا در حال جنگ هستند گفت: بسیاری از قربانیان جنگ در سوریه نیروهای ارتش و غیرنظامیان هستند و در این صورت نمی‌توان تصور کرد که ارتش مردم را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از کشورهای غربی و حتی سازمان ملل هرگز اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان در شهر عدرا در ریف دمشق را محکوم نکردند تاکید کرد: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد با چیزی که در رسانه‌ها گفته می‌شود تفاوت اساسی دارد.رسانه‌های سوریه امروز هدف حملات فراوان قرار دارند و کارکنان این رسانه‌ها نیز همواره از سوی برخی گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌گیرند و برخی کانال‌های سوری در ماهواره‌ها قطع شده و این نشان می‌دهد که رسانه‌های عربی و غربی نمی‌خواهند جهان صدای سوریه را بشنود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها