کد خبر: ۱۹۰۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
نامزد احتمالی ریاست جمهوری مصر در واکنش به اقدام آنکارا در اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ترکیه گفت که قاهره باید چنین موضعی را در برابر تجاوز سینا اتخاذ می‌کرد.

به گزارش 598 به نقل از فارس از پایگاه خبری الیوم السابع، حمدین صباحی در واکنش به اقدام روز گذشته ترکیه در اخراج سفیر اسرائیل از کشور خود گفت: تصمیم آنکارا مبنی بر اخراج سفیر اسرائیل از ترکیه و تعلیق روابط و توافقنامه‌های نظامی با اسرائیل بیانگر سیاست خارجی مبتنی بر کرامت، توجه به منافع ملی و احترام به نقش منطقه ای و جایگاه بین المللی است.
 
صباحی افزود: امیدوار بودم که مصر پس از حوادث سینا و کشته شدن 7 نظامی مصری توسط صهیونیست‌ها چنین موضعی را در برابر اسرائیل اتخاذ می‌کرد.

وی تاکید کرد که مصر پس از انقلاب 25 ژانویه باید موضعی همگام با خواسته‌های ملت خود مبنی بر اخراج سفیر اسرائیل و فراخوانی سفیر مصر از تل آویو و بازنگری در معاهده کمپ‌دیوید اتخاذ می‌کرد که ضامن منافع و حافظ مرزها و خون‌ها و کرامت باشد.
 
حمدین صباحی (57 ساله) زندگی سیاسی خود را در مخالفت با حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر گذرانده و در انتخابات پارلمانی سا‌ل‌های 2000 و 2005 برغم تقلب گسترده در انتخابات توانست به عنوان نماینده مستقل به پارلمان مصر راه یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها