کد خبر: ۱۹۰۸۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
گزارش منتشر شده يكي از مراكز بهداشت روان آمريكا از احتمال ابتلاي تقريبي نيمي از بزرگسالان آمريكايي به بيماري‌هاي رواني خبر مي‌دهد.

به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاري "يونايتدپرس ‌اينترنشنال"، مركز كنترل و جلوگيري از بيماري در "آتلانتا" مركز ايالت "جورجيا" آمريكا اعلام كرده است كه تقريبا نيمي از بزرگسالان آمريكايي در طول عمر خود به بيماري‌هاي رواني مبتلا خواهند شد.

بر اساس اعلام معاونت مدير اين مركز، بررسي كه در سال 2009 ميلادي توسط اداره سوء مصرف مواد مخدر و خدمات بهداشت روان انجام شده است، نشان مي‌دهد در طول سال گذشته ميلادي، 11 ميليون نفر از بزرگسالان آمريكايي و يا به عبارتي 4.8 درصد از اين افراد به اختلالات رواني قابل تشخيصي مبتلا شدند؛ اختلالاتي كه به طور قابل توجهي آنها را آزار مي‌داد و امكان انجام يك يا چند فعاليت اساسي زندگي را براي اين افراد محدود كرده است.

معاون اين اداره با اشاره به اينكه بيماري رواني يكي از مشكلات جدي مردم است كه با ساير بيماري‌هاي زمن از جمله بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت، چاقي و سرطان مرتبط است، گفت: يافته‌هاي اين گزارش نشان مي‌دهد كه ما بايد فعاليت‌هاي نظارتي خود را كه به كنترل سطح بيماري رواني در آمريكا مي‌پردازد، با هدف تقويت پيشگيري از وقوع اين بيماري‌ها گسترش دهيم.

اين در حاليست كه بر اساس يافته‌هاي مشخص‌شده در اين گزارش، تقريبا 8.4 درصد از بزرگسالان آمريكايي افكار شديد و جدي خودكشي را در سال گذشته در ذهن داشتند و 2.2 درصد نيز خودكشي خود را برنامه‌ريزي كردند و 1 ميليون نفر نيز اقدام به خودكشي كردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها