کد خبر: ۱۹۰۷۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
رئیس جمهوری روسیه در مورد به خطر افتادن توافق هسته ای با ایران به دلیل اعمال تحریم های جدید علیه این کشور از سوی آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اقدام آمریکا در قراردادن نام شمار دیگری از شرکت های ایرانی در فهرست تحریم ها را به باد انتقاد گرفت. پوتین امروز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه در مسکو با اشاره به فعالیت های مثبت آمریکا در دستیابی گروه 1+5 به توافق با ایران و کاهش نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای این کشور، در مورد ادامه تحریم ها علیه ایران هشدار داد.

به گفته وی توافقی که ماه گذشته بین ایران و 1+5 به دست آمد بدون "موضع عمل گرایانه" آمریکا غیرممکن بود. این در حالی است که هفته گذشته پس از قرار گرفتن 19 فرد و شرکت ایرانی در فهرست تحریم های ضدایرانی، ایران مذاکرات کارشناسی با نمایندگان 1+5 را به حالت تعلیق درآورد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه با اشاره به نقش مخرب تحریم ها در توافق ژنو تاکید کرد: من مطمئنم که این تصمیم غیرسازنده است. وی ابراز امیدواری کرد چنین اقداماتی مانع دستیابی گروه 1+5 به توافق نهایی و حل اختلافات با ایران نشود.

پوتین بار دیگر ضمن تاکید بر حق ایران در دستیابی به فناوری هسته ای گفت: در این زمینه جامعه جهانی حق ندارد هیچگونه محدودیت تبعیض آمیز علیه ایران اعمال کند. گفتنی است روسیه از جمله منتقدان جدی تحریم های یکجانبه اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها