کد خبر: ۱۹۰۷۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۲۸ آذر ۱۳۹۲

مخالفان دولت تایلند امروز (پنج شنبه) نیز به منظور اعتراض به دولت و وادار ساختن نخست وزیر این کشور به کناره‌گیری، به خیابان‌های بانکوک آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که تعداد این معترضان نسبت به اوایل ماه جاری میلادی کاهش یافته است.

سوتپ تائوگسوبان،‌ رهبر معترضان خواستار اصلاحات سیاسی پیش از برگزاری هرگونه انتخابات شده است. وی خواهان آن است که این اصلاحات توسط یک شورای مردمی غیر منتخب نظارت شود.

روز پنجشنبه حدود 2500 تن در خیابان‌های اصلی بانکوک دست به راهپیمایی زده و بنرهایی به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "ما ضد فساد هستیم" و "انتخابات پیش از اصلاحات برگزار نشود". انتظار می‌رود همزمان با راهپیمایی آن‌ها تعدادشان نیز افزایش یابد.

بر روی یکی از بنرها نوشته شده بود: ما "صورت مربعی " را نمی‌پذیریم؛ این کلمه اسم مستعاری است که به تاکسین شناواترا، نخست وزیر سابق تایلند و برادر یینگلاک، نخست وزیر کنونی این کشور اختصاص داده‌اند.

سوتپ پس از ناکامی در تاثیرگذاری سیاسی بر ارتش بر تلاش است تا حامیان خود را با راهپیمایی‌های امروز و فردا و همچنین روز یکشنبه تجدید قوا کنند.

پاسوت ایتیکول، یکی از طراحان استراتژیک سابق حزب یینگ لاک که برای پیوستن به حامیان سوته استعفا داده گفت: ما به خاطر سوتپ انرژی خود را تجدید می‌کنیم تا او بتواند فشار بیشتری بر دولت وارد کند تا یینگلاک استعفا دهد.

تاکسین غول ارتباطات سابق تایلند در پی کودتای سال 2006 میلادی از قدرت برکنار شد و در حال حاضر برای فرار از محاکمه در تبعید خود خواسته به سر می برد.

یینگلاک در انتخابات سراسری سال 2011 میلادی توانست پیروزی چشم‌گیری بدست آورد و حزب "پوئه‌آتای" به رهبری وی متعهد شد که در انتخابات آتی نیز پیروز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها