کد خبر: ۱۹۰۶۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
رئیس سازمان انرژی اتمی :
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: گرچه توافق نامه ژنو با در نظر گرفتن شرایط حاکم ،آرمانی نیست ولی در مجموع توافق مناسبی محسوب می شود

به گزارش 598 به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر علی اکبر صالحی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در آغاز دیدار با آیت الله مکارم شیرازی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های مربوط به انرژی صلح آمیز هسته ای و اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی کشور برنامه بلند مدتی برای مسئله هسته ای کشور دارد به طوری که کلنگ دومین نیروگاه اتمی کشور سال آینده به منظور افزایش توان هسته ای کشور به زمین خواهد خورد.

وی به نیاز 150 تنی اورانیوم غنی شده کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی ها، ایران برای ادامه چرخه حیات هسته ای به 150 تن اورانیوم غنی شده نیاز دارد که اگر به لطف خدا در مذاکرات آینده بتوانیم به این مقدار برسیم تمام خطوط قرمز را پشت سر گذاشته ایم.

صالحی به امضا توافقنامه ژنو نیز اشاره داشت و بیان کرد: این توافق نامه با در نظر گرفتن شرایط حاکم آرمانی نیست ولی در مجموع توافق مناسبی است.

وی گرفتن اجازه غنی سازی از غرب را امتیاز مهمی دانست و خاطر نشان کرد: کشورهای غربی برایامارات که خواهان ایجاد 4 نیروگاه هسته ای با کمک کره جنوبی است و حتی عربستان که رفیق شفیق غرب است نیز تعهد نامه درست کرده که هیچگاه نباید قصد غنی سازی اورانیوم را داشته باشید.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: ما برای گرفتن این امتیازات فشارهای فراوانی را تحمل کرده ایم و هزینه ها و شهید داده ایم تا بتوانیم این حق را تثبیت کنیم

وی هدف از گرفتن امتیاز غنی سازی را مرکزیت ایران برای کشورهای غرب آسیا دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه کشورهای غرب آسیا، ایران را کشوری با اطمینان می دانند ما می توانیم از این فرصت برای مرکز شدن ایران برای سوخت هسته ای استفاده کنیم.

رئیس سازمان اتمی کشوردرباره روند و ادامه مذاکرات نیز گفت: در ادامه این مذاکرات ما هیچگاه از خواسته به حق خود عقب نخواهیم نشست و در هر صورت برنده این توافقنامه ایران است زیرا با توجه به افکار عمومی جهان اگر غرب مخالفتی با این توافق کند وجه جهانی خود را خراب کرده است.

وی در انتها با اطمینان بخشیدن به مردم در مورد توافق نامه ژنو افزود: این توافق در مجموع خوب است و در بلند مدت تبعات خوبی برای ملت و مردم ایران خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها