کد خبر: ۱۹۰۲۳۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۲
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع سوریه، گفت: اعزام تروریست و ارسال سلاح به یک کشور جز ایجاد ناآرامی در منطقه نتیجه‌ای ندارد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق که بعدازظهر امروز سه‌شنبه برگزار شد، با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، گفت: ضرورت دارد که دو کشور برادر و همسایه به گسترش هرچه افزون‌تر مناسبات و همکاری‌های خود مبادرت کنند.

وی در ادامه افزود: منافع و دغدغه‌های مشترک راه را برای افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های متقابل ایران و عراق هموار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در عراق، گفت: دشمنان دو ملت بزرگ ایران و عراق خواهان نزدیکی دو کشور به یکدیگر و رشد و رفاه اقتصادی عراق نیستند.

لاریجانی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران وجود یک همسایه با اقتدار و برخوردار از ثبات و آرامش در کنار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه‌ای به ویژه در سوریه پرداخت و اظهار داشت: گذشت زمان به خوبی ثابت کرد که پرورش و اعزام تروریست و ارسال سلاح به یک کشور جز ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد و کشورهای خیرخواه منطقه باید با تعامل و همکاری سازنده به مردم سوریه در رفع مشکلاتشان کمک کنند.

در ادامه این دیدار همچنین ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق، جمهوری اسلامی ایران را یک دوست و برادر برای عراق خواند و گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌ها بین دو کشور بزرگ و مهم همسایه برای عراق از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های دشوار اخیر همواره نقش سازنده‌ای در استقرار ثبات و آرامش عراق داشته است، گفت: رایزنی‌ها و همکاری‌های دو کشور در جهت صلح و ثبات منطقه‌ای باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی فعالیت‌های تروریستی در عراق را تلاش بیهوده از سوی دشمنان عراق برای جلوگیری از رشد و توسعه این کشور دانست و بر ضرورت وحدت میان اقشار مردم عراق تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها