کد خبر: ۱۹۰۱۵۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۲

به دنبال برگزاری تظاهرات‌هایی به مدت یک هفته در شهرهای مختلف ایتالیا، رئیس‌جمهوری این کشور هشدار داد که اگر دولت به سرعت اصلاحاتی را در دستور کار قرار ندهد، ممکن است این کشور دچار ناآرامی‌های خشونت‌بار اجتماعی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایتالیا که در بین کشورهای منطقه یورو، پس از یونان بیشترین سقف استقراض را دارد، با بزرگترین رکود اقتصادی خود پس از جنگ جهانی دوم روبرو است. در چنین شرایطی بازارهای مالی و شرکای اروپایی ایتالیا، اوضاع این کشور را به عنوان منبع بی‌ثباتی در این بلوک از نزدیک دنبال می‌کنند.

هزاران ایتالیایی طی هفته گذشته در اعتراض به کاهش درآمدها، افزایش میزان بیکاری به 12 درصد و رسوایی‌ها و اختلاس بین سیاستمداران دست به تظاهرات زدند.

در این شرایط هر چند که نقش جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهوری ایتالیا بیشتر تشریفاتی است، اما در بسیاری از موارد مجبور شده است تا با مداخله، سیاستمداران مخالف یکدیگر را به توافق برای اجرای اصلاحات لازم و حل بحران، ترغیب کند.

ناپولیتانو در این خصوص گفت که در چنین شرایطی شهروندانی که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است وارد اعتراضات خشونت‌بار شوند.

وی گفت: این رکود اقتصادی همچنان ادامه دارد و ما باید اقداماتی فراتر از چیزهایی که دولت و پارلمان در سال 2013 تصویب کردند، اتخاذ کنیم.

یک گروه راست‌گرای افراطی هفته گذشته با حمله به ساختمان کمیسیون اروپا در رم پرچم اتحادیه اروپا را پاره کرد. در همین راستا، برخی معتقدند که اتحادیه اروپا مسئول سال‌ها ریاضت اقتصادی ایتالیا بوده است.

دفتر آمار ملی ایتالیا آماری را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک سوم مردم ایتالیا با خطر فقر روبرو هستند.

طبق این بررسی حدود 21 درصد از مردم ایتالیا قادر نیستند خانه‌های خود را به اندازه کافی گرم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها