کد خبر: ۱۹۰۱۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۲

سنای آمریکا پس از تشکیل جلسه‌ای به وزیر جدید امنیت کشور که از سوی دولت اوباما معرفی شده بود، رای اعتماد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، «جه جانسون»، وکیل ارشد سابق پنتاگون با 78 رای تایید شد و توانست جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت کشور سابق را با 16 رای شکست دهد.

جانت ناپولیتانو که از زمان شروع ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2009 وزیر امنیت داخلی آمریکا بود، حدود پنج ماه پیش از سمت خود استعفا کرد تا به ریاست دانشگاه کالیفورنیا منصوب شود. ناپولیتانو اولین زنی است که در تاریخ 145 ساله این دانشگاه ریاست آن را برعهده می‌گیرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اکتبر سال جاری میلادی جانسون را به عنوان رئیس وزارتخانه امنیت کشور معرفی کرد. جانسون در جریان دور اول دولت اوباما از سال 2009 تا 2012 میلادی به عنوان وکیل ارشد پنتاگون خدمت کرده بود.

جانسون نقش مهمی در لغو سیاست "نپرس، نگو" ایفا کرد که افراد همجنس‌گرا را از خدمت در ارتش آمریکا منع می‌کرد. وی همچنین شخصیت اصلی در تعیین تعداد بسیاری از سیاست‌های مقابله با تروریسم از جمله استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن مظنونین تروریست محسوب می‌شود.

وظایف وزارت امنیت کشور شامل جلوگیری از اقدامات تروریستی و تقویت امنیت، مدیریت مرزهای آمریکا، اجرای قوانین مهاجرت، حفظ امنیت فضای سایبری و مراقبت از بازگشت پذیری فجایع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها