کد خبر: ۱۹۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۲

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده دو زندانی گوآنتانامو را به عربستان منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این انتقال تعداد زندانیان باقی مانده در گوآنتانامو در کوبا 160 تن شده‌ است.

تاد بریسیل، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: پس از بازبینی‌های جامع، "سعد محمد حسین قحطانی" و "حمود عبدالله حمود"، برای انتقال از این زندان آماده و به عربستان منتقل شدند. این انتقال طبق توافق نظر شش وزارتخانه و آژانس انجام شده است.

پل لویس، فرستاده ویژه وزارت دفاع آمریکا برای بستن این زندان گفت: آمریکا روندی واقعی را برای انتقال زندانیان گوآنتانامو آغاز کرده است، علی‌رغم اینکه برخی از قانونگذاران آمریکایی محدودیت‌هایی را اعلام کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود، وی و همتایش از وزارت امور خارجه آمریکا متعهد شده‌اند که مابقی زندانیان را منتقل کنند و اقدامات لازم را برای کاهش جمعیت زندانیان انجام دهند و در نهایت این بازداشتگاه‌ را تعطیل کنند.

محدودیت‌های سخت در انتقال زندانیان از گوآنتانامو همواره مورد بحث کنگره بوده و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تلاش‌ها را برای بستن این بازداشتگاه تسریع کند. این زندان حدود 12 سال است که توسط آمریکا در یک پایگاه متعلق به نیروی دریایی این کشور در جنوب شرق کوبا ایجاد شده است.

پیش از این انتقال، 82 زندانی از جمله 56 یمنی در گوآنتانامو بودند که حکم آزدی‌اشان اعلام شده است. در پنجم دسامبر سال جاری میلادی، دو الجزایری از گوآنتانامو به کشورشان عودت داده شدند و این انتقال با وجود آن صورت گرفت که این دو زندانی نسبت به احتمال شکنجه در کشورهای خود اعتراض داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها