کد خبر: ۱۹۰۱۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۲

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از اعدام جانگ سونگ تائک، شوهرعمه خود و دومین مرد قدرتمند این کشور برای نخستین بار در روزهای شنبه و یکشنبه حضور گسترده‌ای در انظار عمومی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، اگرچه برخی رسانه‌های غربی از غیبت ری سول جو، همسر کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی طی روزهای اخیر خبر داده و به گمانه‌زنی پرداخته بودند با این حال برخی خبرگزاری‌ها امروز(سه‌شنبه) تصاویری از وی به همراه همسرش در مراسم سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر سابق این کشور منتشر کردند.

ری سول جو و کیم کیونگ هویی، بیوه جانگ سونگ تائک و عمه رهبر کره شمالی به عنوان قدرت‌های پشت پرده سلطت تلقی شده و دو زنی هستند که کیم در خصوص امور کشور با آنها مشورت می‌کند. اما غیبت ری سول جو از تصاویر رسمی باعث گمانه‌زنی‌هایی شده مبنی بر اینکه وی دیگر مورد تایید همسرش نیست. کیم جونگ اون هر کسی را که کوچکترین بی‌وفایی و عهدشکنی از وی ببیند، مجازات می‌کند.

این رهبر خودکامه چند روز پس از اعدام شوهرعمه خود در سالروز درگذشت پدرش در یک سفر داخلی با چهره‌ای خندان به تصویر کشیده شد.

در حالی که وی در این سفر رسمی از یک مرکز طراحی نظامی، یک منطقه لوکس اسکی و منطقه صید ماهی دیدار می‌کرد، هزاران سرباز با یونیفورم‌های سبز تیره به مناسبت سالروز درگذشت کیم جونگ ایل، پدر رهبر کره شمالی رژه رفته و سوگند وفاداری خود به کیم جونگ اون را سر می‌دادند. مراسم سالگرد در خارج از کاخ رهبر کره شمالی صورت گرفت.

تصاویری از ری سول جو نیز پس از دو ماه غیبت وی از انظار عمومی به همراه همسرش درمراسم سالگرد کیم جونگ ایل در کاخ ریاست‌جمهوری به نمایش در آمد.

رهبر کره شمالی و همسرش

رهبر کره شمالی و همسرش

رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها