کد خبر: ۱۹۰۱۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۱     ۲۶ آذر ۱۳۹۲
نتایج نظرسنجی موسسه فرانسوی IFOP:
در این نظرسنجی که به روش مصاحبه تلفنی با 1002 بزرگسال فرانسوی در ماه نوامبر (نیمه آبان 92) انجام شده است و نتایج آن اخیراً منتشر شده است از پاسخگویان در خصوص «حق تشکیل دولت فلسطینی» و «همدردی با فلسطینی ها» سئوال شده است. بر مبنای این نظرسنجی «66 درصد پاسخگویان معتقدند که مردم فلسطین حق تشکیل کشوری مستقل را دارند و تنها 11 درصد نیز با این مساله مخالفند».
به گزارش پایگاه 598، انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گزارشی نوشت: موسسه فرانسوی «ایفوپ» (IFOP)  در جدیدترین نظرسنجی خود مدعی شد 66 درصد فرانسوی ها معتقدند « مردم فلسطین حق دارند کشوری مستقل تشکیل دهند».

در این نظرسنجی که به روش مصاحبه تلفنی با 1002 بزرگسال فرانسوی در ماه نوامبر (نیمه آبان 92) انجام شده است و نتایج آن اخیراً منتشر شده است از پاسخگویان در خصوص «حق تشکیل دولت فلسطینی» و «همدردی با فلسطینی ها» سئوال شده است.



بر مبنای این نظرسنجی «66 درصد پاسخگویان معتقدند که مردم فلسطین حق تشکیل کشوری مستقل را دارند و  تنها 11 درصد نیز با این مساله مخالفند».  

همچنین در گزاره ای دیگر «69 درصد پاسخگویان اظهار داشته اند در منازعه اسرائیل-فلسطین با فلسطینی ها همدردی می کنند و تنها 9 درصد با اسرائیلی ها اظهار همدردی کرده اند».

نتایج این نظرسنجی حکایت از شکاف جدی افکارعمومی فرانسه با دولتمردان این کشور در مواجهه با مساله فلسطین و حمایت از اسرائیل دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها