کد خبر: ۱۸۹۸۱۸
زمان انتشار: ۲۳:۳۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور سودان جنوبی، معاون برکنارشده‌اش را به تلاش برای کودتا متهم کرد و از ساعت شش بعد از ظهر امروز تا ساعت شش بامداد فردا، مقررات منع آمد و شد در جوبا اعلام کرد.

فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» در خبری اعلام کرد: «سلوا کر» رئیس جمهور سودان جنوبی، «ریک ماشار» معاون برکنار شده‌اش را به تلاش برای کودتا علیه خود متهم کرد و وی را به علت آغاز کردن نبرد در نیمه شب گذشته در جوبا سرزنش کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری سودان جنوبی از ساعت شش بعد از ظهر امروز تا ساعت شش بامداد فردا، مقررات منع آمد و شد در جوبا پایتخت این کشور تازه استقلال یافته اعلام کرد و تأکید کرد: برخی‌ها برای کودتا علیه نظام حکومتی طرحریزی کرده بودند ولی این طرح را ناکام گذاشتیم.

خبرنگار این شبکه همچنین از پناهنده شدن ماشار به سفارت آمریکا در جوبا خبر داد.

صبح امروز دوشنبه رسانه‌های محلی از شنیده شدن صدای تیراندازی و شلیک خمپاره در جوبا پایتخت سودان جنوبی در نزدیکی سفارت آمریکا خبر دادند.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که در پی تیر اندازی در جوبا، برخی افراد مسلح تلاش کردند که وزارت دفاع را به اشغال خود در آورند و به نظر می‌رسد تلاش‌هایی برای کودتا در پایتخت سودان جنوبی صورت ‌می‌گیرد.

اندکی بعد، با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در رسانه‌ها منتشر شده است شبکه خبری الجزیره گزارش داد تعدادی از نیروهای ارتش سودان از ارتش جدا شده‌اند.

این در حالی است که شبکه العربیه از تسلط نیروهای ارتش بر اطراف مقر ارتش مردمی خبر داده و تأکید کرد که حالتی از کوچ اجباری در میان مردم ایجاد شده‌ است. این شبکه تا لحظه انتشار این گزارش تاکید کرد که تیراندازی های پراکنده همچنان در جوبا به گوش می‌رسد.

در پی در این درگیری ها، سفارت آمریکا در این کشور بسته شد.

سلواکر که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، گفته که در جریان این درگیری تعدادی کشته شده‌اند ولی تاکنون آمار خسارت ها به صورت نهایی ارائه نشده است.

وی همچنین گفت که شماری از مهاجمان را دستگیر کردیم و تعقیب کسانی که در این حادثه دست داشتند ادامه دارد .

سلواکر به هویت افراد دستگیر شده هیچ اشاره ای نکرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان وقوع کودتاها بسر آمده است، تاکید کرد که اوضاع جوبا اکنون تحت کنترل ارتش است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، برخی منابع از دستگیری ریاک مشار  معاون برکنار شده سلواکر خبر داده‌اند.

المنار لبنان نیز گزارش داد که عمرالبشیر رئیس جمهور سودان نیز با سلواکر تلفنی گفت‌وگو کرده تا از اوضاع امنیتی این منطقه تازه استقلال یافته اطلاع حاصل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها