کد خبر: ۱۸۹۷۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
سرمربي تيم فوتبال سپاهان با ابراز اميدواري نسبت به صعود تيم ملي از گروهش در جام‌ جهاني گفت: ايران در گروه سختي قرار دارد اما به صعودش خوش‌بين هستم.
زلاتکو کرانچار درباره شرايط تيم ملي فوتبال ايران در گروه ششم جام‌جهاني در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار کرد: ايران در گروه نسبتا دشواري قرار دارد اما به صعودش از اين گروه خوش‌بين هستم. اگر ملي‌پوشان بتوانند به خوبي آماده شده و با اعتماد به نفس در ميدان حاضر شوند، قطعا مي‌توانند عملکرد موفقيت‌آميزي در جام جهاني داشته باشند. اگر تيم باانگيزه صعود از گروه تمرين کند، شرايط مساعدي خواهد داشت، نه اين که فقط بخواهيم به فکر حضور در برزيل و رويارويي با تيم‌هاي بزرگ جهان باشيم. البته راهيابي به جام‌جهاني هم کار بزرگي بود که ايران موفق به انجامش شد.

او درباره شانس صعود ايران از دور گروهي تصريح کرد: اگر واقع‌بينانه فکر کنيم ايران با وجود آرژانتين، نيجريه و بوسني باز هم شانس صعود دارد. مسلما کسب امتيازهاي کافي براي صعود آسان نيست و همه بازي‌ها دشوار است اما بازيکنان ايراني پتانسيل اين کار را دارند. وقتي تيم ايران مي‌تواند از کره‌جنوبي که پيشرفت زيادي داشته، جلو بيفتد، در دو بازي اين تيم را شکست دهد و بالاتر از آنها به جام‌جهاني صعود کند، يعني قدرت رويارويي و گرفتن نتايج خوب از تيم‌هاي بزرگ را دارد.

سرمربي سپاهان با بيان اين که تيم‌هاي ملي با ميانگين سني 23 سال در جام‌جهاني حاضر مي‌شوند، تصريح کرد: تيم‌ها سعي مي‌کنند با اين ميانگين سني در برزيل بازي کنند تا بازيکنان‌شان توان بدني کافي را داشته باشند. عمدتا بخشي از بازيکنان جوان در کنار گروهي از باتجربه‌ها ترکيب تيم‌ها را تشکيل مي‌دهند. داشتن چنين شرايطي براي همه تيم‌ها امکان‌پذير نيست و براي آنها بهترين راهکار استفاده از آماده‌ترين بازيکنان بدون توجه به سن و سال آنهاست.

کرانچار در پاسخ به اين که چه حريفان تدارکاتي را به کادرفني تيم ايران پيشنهاد مي‌کند، اظهار کرد: فکر مي‌کنم براي رويارويي با نيجريه حريفاني نظير مصر و مراکش که در جام‌جهاني هم نيستند مي‌توانند حريفان مناسب‌تري باشند. همچنين به منظور آشنا شدن با سبک فوتبال تيمي چون بوسني مي‌توان با تيم‌هايي مثل صربستان، اسلووني يا مقدونيه که بسيار شبيه به بوسني بازي مي‌کنند، ديدار تدارکاتي داشته باشيم. ايران اگر سازماندهي تيمي خوبي داشته باشد، بازي با اين حريفان تجربه بازيکنان را فوق‌العاده بالا مي‌برد.

اين مربي کروات همچنين با بيان اينکه شانس صعود کرواسي به مرحله بعدي جام‌جهاني در گروه اول اين رقابت‌ها مانند کامرون و مکزيک است، به ايسنا گفت: گروه تيم ملي کشورم هم سخت است البته با اين حال معتقدم شانس صعود ما با کامرون و مکزيک برابر است. تيمي که بازيکنانش مدام در رقابت‌هاي معتبر بين‌المللي حاضر هستند، طبعا شانس بيشتري براي موفقيت دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها