کد خبر: ۱۸۹۵۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
وزیر ورزش و جوانان در سفر به شهرستان های غرب استان تهران تاکید کرد که با توجه به تراکم جمعیت و پتانسیل ورزشی، استان تهران به لحاظ سرانه ورزشی در بخش کم برخوردار قرار می گیرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی صبح امروز در نخستین سفر رسمی خود به شهرستان های ملارد، شهرقدس و شهریار رفت و در فرمانداری شهر قدس اظهار داشت: در سال 82 طی کار تحقیقاتی که در رشته کشتی انجام دادم مشخص شد استان چهارمحال و بختیاری که به هیچ عنوان در این رشته فعال نیست سرانه کشتی  هفت برابری نسبت به استان تهران دارد.

وی افزود: این نشان می دهد با توجه به تراکم جمعیت و پتانسیل ورزشی، استان تهران به لحاظ سرانه فضای ورزشی در بخش کم برخوردار قرار می گیرد.

گودرزی همچنین در خصوص اعتبارات تخصیصی به وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال 93 این اعتبارات در دو بخش جاری و عمرانی ششصد میلیارد تومان بود که تا این لحظه تنها 20 درصد آن که شامل دریافت 120 میلیارد تومان است تحقق یافته است و تا پایان سال اگر خوشبینانه به تخصیص بودجه نگاه کنیم این رقم به 250 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در بودجه سال 93 نیز با توجه به محدود بودن اعتبار وزارت ورزش و جوانان این رقم به 230 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ما 2 رویداد مهم ورزشی را در پیش داریم که بخش قابل توجهی از این بودجه را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان هزینه های اختصاصی شرکت در این رقابت های مهم بین المللی را حق ورزشکاران و قهرمانان کشور دانست و افزود: این قبیل هزینه ها حق مسلم ورزشکاران بین المللی است چراکه حضور موفق ورزش ایران در مجامع جهانی لازم و ضروری است.

محمود گودرزی در ادامه عدالت محوری در تخصیص اعتبارات ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه بخش اعظم اعتبارات کشور در حوزه ورزش حرفه ای هزینه می شود، به عبارتی حدود هزار و هفتصد میلیارد تومان گردش مالی در بخش ورزش وجود دارد که هزار و دویست میلیارد آن صرف کمتر از یک هزار ورزشکار حرفه ای می شود و مابقی از جمله بخش ورزش عمومی از این رقم حداقل سهم را می گیرند.

وی توسعه «ورزش برای همه» را مورد توجه قرار داد و افزود: خوشبختانه شهرداری ها و سایر ارگان ها در این حوزه بسیاری از خلاء ها را می پوشانند اما باید این روند غلط در هزینه کردهای ورزش اصلاح شود به عبارتی ساده تر باید بین ورزش حرفه ای، قهرمانی و همگانی تعادل ایجاد شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کار تحقیقاتی دیگری که در سال 2004 در یک شرکت آمریکایی انجام شده، اظهار داشت: سرانه بهداشت هر آمریکایی در آن زمان حدود 40 دلار بود که این شرکت با صرف هزینه 4 دلار برای هر فرد در بخش ورزش هزینه درمان و بهداشت به 12 دلار کاهش یافت. در واقع ورزش نه تنها باعث کاهش بسیاری از هزینه های زندگی می شود بلکه سطح زندگی و کیفیت آن را نیز بالا می برد.

گودرزی نگاه فرهنگی به توسعه ورزش را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: این نگرش تمام سیستم ها را درگیر و وادار می کند که در ورزش سرمایه گذاری کنند و اگر عامه مردم مطالبه ورزشی داشته باشند این مطالبات از طریق منطقی و صحیحی برآورده خواهد شد و حتی موضوع اخلاق هم به عنوان اولویت نمود پیدا می کند.

وی مشکلات ورزشی شهر قدس را مانند دیگر نقاط کم برخوردار کشور از سرانه ورزشی عنوان و تصریح کرد: من به دنبال تامین منابع بیرونی برای برآورده کردن نیازهای ورزشی هستم تا بتوان توازنی در توزیع منابع برقرار کرد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ما با برخی از کشورها فعالیت تجاری داریم و قصد داریم به یاری رابطه های تجاری این مشکلات را حل کنیم و یک هزار میلیارد تومان به ورزش کشور تزریق کنیم که اگر این مهم تحقق یابد 4 یا 5 شهرک ورزشی در شهرهای مختلف ایران با کمک این بودجه راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به بیش از 3000 طرح نا تمام ورزشی در دولت گذشته گفت: برای تکمیل این طرح های ورزشی به 6 تا 7 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که با بودجه 300 میلیاردی ما این کار غیر ممکن است.

گودرزی در پایان عنوان کرد: ما از ورود بخش خصوصی در ورزش کشور استقبال خواهیم کرد و حاضر خواهیم بود تا حدودی منابع مالی آن ها را نیز تامین کنیم و همچنین در خصوص شهر قدس قول ساخت زمین چمن مصنوعی و اتمام خانه کشتی را می دهم ضمن این که ورزشگاه سرپوشیده هم باید در این شهرستان فعال شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها