کد خبر: ۱۸۹۵۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۵ آذر ۱۳۹۲
تیم فوتبال سپاهان در فصل جاری در زدن گل با مشکلات زیادی روبرو بوده و بازیکنان این تیم تنها ۱۷ گل به ثمر رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سپاهان اصفهان در فصل جاری هرچند مسابقات را با دو پیروزی مقابل فولاد خوزستان استقلال آغاز کرد اما در ادامه این تیم دچار مشکلات زیادی شد و روند پرنوسانی پیدا کرد.

سپاهان در فصل جاری به هیچ‌وجه روند یک نواختی نداشت و در مقاطع مختلف با مشکلاتی مواجه شد. حضور جواهیر سوکای، آرش افشین و محمد غلامی در خط حمله با حضور مجتبی جباری، محرم نویدکیا و یعقوب کریمی در خط هافبک این تصور به وجود آمد که کمتر خط دفاعی امسال تاب تحمل فشار حملات خط آتش سپاهان را خواهد داشت اما اتفاقات زیادی که در مسیر حرکتی این تیم به وجود آمد تمامی معادلات را به هم زد.

*مصدومیت نویدکیا و سوکای آغاز بدشانسی‌ها سپاهان

اولین اتفاق بد برای سپاهان مصدومیت محرم نویدکیا بود این بازیکن قبل از شروع فصل زانوی خود را عمل کرد و دوری او از میادین همان ابتدا تا پایان نیم‌فصل اول تقریبا محرز شده بود.

دومین اتفاق بد مصدومیت جواهیر سوکای بود. مهاجم گلزن سپاهان در فصل گذشته در یکی از دیدارهای دوستانه اردوی پیش فصل در اسلوونی رباط صلیبی پاره کرد تا او نیز 7 ماه مسابقات لیگ برتر را از دست بدهد.

*جباری ساز جدایی کوک کرد

در ادامه اتفاقات بدی که برای سپاهان به سریالی ادامه‌دار تبدیل شده بود مجتبی جباری هافبک بازیساز فوتبال ایران ساز جدایی کوک کرد.

بعد از دیدار هفته پنجم مقابل فجر سپاسی و شکست شاگردان کرانچار مقابل این تیم خبر قهر این بازیکن مطرح شد. این موضوع در ابتدا تکذیب می‌شد اما در نهایت جباری از سپاهان جدا شد و به الاهلی قطر پیوست و جالب است که این بازیکن در این لیگ در حال گلزنی و درخشش است!

*آغاز مشکلات گلزنی

از هفته سوم به بعد که سپاهان نمی‌توانست نتایج خوبی بگیرد صحبت‌ها در مورد مشکلات گلزنی این تیم آغاز شد.

کادر فنی و اعضای سپاهان در صحبت‌های خود عدم کسب نتیجه را استفاده نکردن از موقعیت‌های به وجود آمده اعلام می‌کردند و این مسئله تا امروز که هفته هجدهم را پشت سر گذاشتیم همچنان وجود دارد. سپاهان در فصل جاری طی 8 دیدار هیچ گلی را نتوانسته وارد دروازه حریفان کند.در حال حاضر که سه هفته از نیم فصل دوم را پشت سر گذاشتیم این سه بازی با تساوی بدون گل به پایان رسیده است!

*افشین در راه جباری

آرش افشین که با امید فراوان از فولاد خوزستان به سپاهان آمد به هیچ‌وجه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. او ابتدا یک ماهی در مسابقات به میدان نمی‌رفت و دلیل این مسئله بیماری و عدم آمادگی این بازیکن اعلام می‌شد.

در اواخر نیم‌فصل اول افشین چند بازی به عنوان یار جانشین وارد زمین ‌شد که به هیچ‌وجه موفق نبود.

مهاجم جوان سپاهان اصرار به بازگشت به فولاد خوزستان داشت که در نهایت در نقل و انتقالات نیم‌فصل این اتفاق افتاد تا امید دیگر هواداران سپاهان در گلزنی به ناامیدی تبدیل شود.

*تمامی بار خط حمله روی دوش غلامی

در میان تمامی این اتفاقات محمد غلامی تنها بازیکنی بود که کرانچار می‌توانست از او استفاده کند، محمد غلامی در 10 هفته ابتدایی لیگ عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت اما مشکلات سپاهان و هجمه‌ای که علیه خط حمله به وجود آمد باعث شد این مهاجم نتواند در ادامه عملکرد خوبی داشته باشد.

محمد غلامی در 9 هفته ابتدایی 5 گل به ثمر رساند. اما از هفته دهم به بعد او نتوانست گلی را وارد دروازه حریفان کند تا به تنهایی بار مشکلات خط حمله را به دوش بکشد و فشار بسیار زیادی را تحمل کند. در این میان یعقوب کریمی ستاره فصل قبل نفت تهران که چندین هفته  ابتدایی به دلیل مصدومیت نمی توانست بازی کند بر مشکلات کرانچار افزود تا مشکلات سپاهان بیش از پیش شود.

*17 گل زده طی 18 هفته

سپاهان طی 18 بازی که انجام داده تنها 17 گل به ثمر رسانده است. جالب است که در این میان تنها 6 گل را مهاجمان این تیم به ثمر رساندند و مابقی گل‌ها توسط هافبک‌ها و مدافعان وارد دروازه حریفان شده است.

در این بین سهم محمد غلامی 5 گل و سهم آرش افشین تنها یک گل است.

*890 دقیقه بدون گل برای مهاجمان

آخرین گلی که یکی از مهاجمان سپاهان به ثمر رسانده است به دقیقه 10 دیدار مقابل استقلال خوزستان باز می‌گردد که محمد غلامی توانست گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کند. بعد از آن گل طی 890 دقیقه سپاهان 7 گل دیگر به ثمر رسانده که همه توسط هافبک‌ها و مدافعان این تیم به ثمر رسیدند این مسئله نشان می‌دهد که سپاهان چقدر در خط حمله دچار مشکل است. محمد غلامی تنها مهاجم تخصصی سپاهان است و همین مسئله تمامی فشارها را بر روی دوش این بازیکن قرارداده است. هرچند امین جهان عالیان و یعقوب کریمی هم گاهی در خط حمله به میدان می روند اما تخصص اصلی این نفرات بازی در پست هافبک است. تمامی این مشکلات باعث شد زلاتکو کرانچار در مقابل گسترش فولاد دست به اقدامی جالب بزند و هادی عقیلی مدافع میانی خود را 20 دقیقه پایانی به خط حمله بفرستد!

این مسئله برای تیمی که خود را مدعی قهرمانی می‌داند و می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا موفق شود به هیچ‌وجه خوب نیست.

* انتظار بازگشت سوکای و جذب مهاجمان جدید

سپاهان برای بهبود وضعیت خط حمله و کسب موفقیت در آسیا و لیگ برتر در انتظار بازگشت جواهیر سوکای مصدوم است.

همچنین مسئولان سپاهان دست به کار شدند و قرار است سرجیو ون‌دیک مهاجم گلزن هلندی‌الاصل با تابعیت اندونزی را به عنوان سهمیه آسیایی جذب کنند. همچنین گفته می‌شود قرار است رادمیر جالوویچ یکی از بازیکنان خارجی سپاهان نامش از لیست خارج شود و به جای او یک مهاجم جدید خارجی جذب شود.

بر هیچکس پوشیده نیست که نبود یک هافبک طراح مثل محرم نویدکیا و مجتبی جباری نیز برای سپاهان مشکل‌ساز شده است. به نظر می رسد بدشانسی های مکرر طلایی پوشان اصفهانی سرنوشت را در این فصل طوری رقم زده که این تیم نتواند عملکرد خوب سال‌های گذشته خود را داشته باشد.

شاید بازگشت محرم نویدکیا که همیشه نبض بازی سپاهان را در میانه میدان در دست داشته بتواند به بهتر شدن آمار گلزنی این تیم کمک کند و کمی خیال کرانچار و مسئولان سپاهان را راحت کند. باید منتظر ماند و دید آیا جذب بازیکنان جدید و بازگشت مصدومان این تیم می‌تواند باعث رفع مشکلات سپاهان در ادامه مسابقات شود یا نه؟

خط آتش سپاهان در ابتدای فصل با حضور محمد غلامی جواهیر سوکای، آرش افشین، مجتبی جباری و... در حال رقم زدن کم‌گل‌ترین سال سپاهان در فصل‌های اخیر هستند. شاید اگر آمار خوب مدافعان سپاهان در بسته نگه داشتن دروازه نبود این تیم در همین جایگاه ششمی نیز قرار نداشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها