کد خبر: ۱۸۹۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

رئيس جمهوري فرانسه در اظهاراتي مدعي شد برنامه هسته‌اي ايران ممكن است باعث شود حمله پيش‌دستانه‌اي به اين كشور صورت گيرد.


به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاري فرانسه، "نيكلا ساركوزي" روز چهارشنبه مدعي شد تلاش‌هاي ايران براي ساخت موشك‌هاي دوربرد و تسليحات هسته‌اي مي‌تواند به انجام حملات پيش‌دستانه از سوي كشورهايي به اين كشور منتهي شود.

رئیس جمهوری فرانسه نگفت که كشور حمله كننده به ايران ممكن است چه كشوري باشد.

وي همچنين مدعي شد: برنامه‌ هسته‌اي و موشكي ايران باعث ايجاد تهديد فزاينده‌اي شده كه ممكن است به يك حمله پيشگيرانه عليه ايران شود. اين حمله بحران بزرگي را به وجود مي‌آورد كه فرانسه مي‌خواهد به هر نحوي از آن جلوگيري كند.

باوجود آنكه ايران بارها در مذاكرات با گروه ۱+۵ درباره مسايل مختلف و همچنين برنامه هسته‌اي شركت كرده و همواره آمادگي خود را براي تداوم گفت‌وگوها ابراز داشته است ساركوزي در ادامه گفت ايران از مذاكره جدي سر باز مي‌زند و به اقدامات تحریک آمیز دست می زند.

وي در جمع سفراي فرانسه در ديگر كشورها همچنين گفت پاريس با ديگر هم‌پيمانان خود براي جلب حمايت بين‌المللي به منظور تحريم‌هاي بين‌المللي شديدتر عليه ايران همكاري خواهد كرد تا جمهوري اسلامي را مجبور كنا از برنامه غني سازي خود عقب نشيني كند.

اظهارات ساركوزي در خصوص افزايش فشارها بر ايران براي توقف غني سازي اورانيوم در حالي مطرح مي‌شود كه جمهوري اسلامي با وجود تحريم‌هاي كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا توانسته است به پيشرفت‌هاي قابل توجهي چه در زمينه هسته‌اي و همچنين ديگر علوم دست يابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
زر مفت...
میگم به سارکوزی برسونید خشتک میدونه چیه؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
... فراوان می خورند مستان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
بهشون بگید بسم الله.....! این گوی این هم میدان.اگرجرات حمله داریدخب بکنیددیگه!!!چندساله دارن ازاین شارت وشورتها میکنن؟؟شاید مالطمه ببینیم ازاین حملات که میبینیم چون به هرحال ازنظرتکنولوژی نظامی خیلی ازماپیشرفته ترهستن ولی بعدش چی؟؟بالاخره که بایدسربازای پیاده شون روواردعمل کنن اونوقته که میفهمن یک من ماست چقدرکره داره وفرق ایران باعراق وافغانستان چیه..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
خوشبختانه شیطان هر چه بزرگتر قصر هایش هم بزرگتر البته لاف و وعده هایش.
---------------
ما 4 تا ناو و سوله کوچولو داریم اونا کلی هدف برا دست گرمی و قلق گیری ما .
---------------
اونوقته که 13 ساله های ما سر از خاکستر بیرون میارن ...
--------------
4 تا اهالی لیبی منبر نرفته و جین پوش با مکتب فوقش کتاب سبزی روضه امام حسین ع ندیده را با 15 میلیون ایرانی و عراقی و افغانی مقایسه میکنه .؟!
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
وااای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
اگر سربازام آمریکایی و یا خوکهای اسرائیلی وارد خاک زرخیز ایران شوند 80 میلیون ایرانی هستیم متحد با هم تک تکشان را به گور میفرستیم اینا فقط بلدن از دور بمب و موشک بندازن اگه اونا جنگ شروع کنند ما هم مجبوریم برا دفاع از خودمون بمب اتم و هسته ای بندازیم رو سرشون ولی اگه به صورت تن به تن و پیاده نظام وارد خاک ایران بشن من الان 19 سالمه به 19 ساله زمان 8سال دفاع مقدس فرقی ندارم سربازان دشمن رو خودم تو خاک ایران دفن میکنم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اين توهين به استقلال ايران است و مقامات اين كشور بايد پاسخگوي باشند اگه آنها به خود اجازه ميدهن ما را تهديد كنند ما هم بايد آنها را تهديد كنيم و اگر سفير در ايران دارند با لگد بيرونش كنيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه/گهی لف لف خورد گه دانه دانه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بابا از این حرفای خاله زنکی دست بردارین. مگه کشکه که بخواین به ایران حمله کنین . مطمئن باشین که اگه بخواین یه سر موئی به مملکت ما تعرض کنین ، مث جنگ هشت ساله که شورای امنیت از ترس فتح عراق قطعنامه 598 صادر کرد ، بلائی سرتون میاریم که مجبور بشین قطعنامه ای صادر کنین تا با شما نکنیم آنچه با عراق کردیم.
یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها