کد خبر: ۱۸۸۹۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
آمریکا در پی اعدام شوهرعمه رهبر جوان کره‌شمالی و همزمان با راهپیمایی مردم این کشور در حمایت از این اقدام به پیونگ یانگ در مورد اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا همچنین قصد دارد به دنبال اعدام جانگ سونگ تائک، شوهرعمه رهبر کره شمالی و دومین مردم قدرتمند این کشور با متحدان ‌آسیایی خود درباره نگرانی‌ها نسبت به ثبات منطقه مذاکره کند.

"ماری هارف"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مطمئنا این مساله ما را نگران می‌کند و ما به مردم کره‌شمالی تاکید می‌کنیم در این اقدامات تحریک‌آمیز شرکت نکنند چرا که این اقدامات به نفع ثبات منطقه نیست.

کیم کوان جین، وزیر دفاع کره جنوبی ضمن تعهد افزایش آماده‌باش نظامی علیه اقدامات تحریک‌آمیز بالقوه کره‌شمالی گفت، این اعدام تکان‌دهنده نشان‌دهنده تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای تحکیم قدرتش است.

وی در نشست کمیته دفاع پارلمان گفت: ما آمادگی خود علیه کره‌شمالی را افزایش می‌دهیم چرا که اعدام جانگ سونگ تائک می‌تواند منجر به اقدامات تحریک‌آمیز علیه کره‌جنوبی شود. این مساله به عنوان بخشی از حکومت وحشت کیم جونگ اون تلقی می‌شود چرا که او قصد دارد با یک مشت آهنی قدرتش را تحکیم بخشد.

در همین حال رسانه‌های کره شمالی در راستای قانونی جلوه دادن اعدام جانگ سونگ تائک از مردم خواستند در حمایت از رهبر جوانشان در راهپیمایی شرکت کنند.

ماری هارف اعدام جانگ سونگ تائک را یک اقدام وحشیانه خواند و به سوابق بد حقوق بشر کره‌شمالی اشاره کرد.

وی به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات با متحدان و شرکای خود در این منطقه را درباره وضعیت داخلی کره شمالی افزایش می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها