کد خبر: ۱۸۸۹۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
صدها بحرینی با برگزاری تظاهراتی در هزارمین روز آغاز جنبش‌های مردمی علیه رژیم آل خلیفه، انجام اصلاحات کامل و ایجاد دموکراسی در این کشور را خواستار شده و اعلام کردند آماده‌اند تا هزار روز دیگر به مبارزات مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مخالفان رژیم آل خلیفه روز جمعه به مناسبت هزارمین روز آغاز مبارزات و اعتراضات بحرین، تظاهراتی را در منامه، پایتخت این کشور برگزار کردند.

در این تظاهرات که تحت عنوان "عزم راسخ" برگزار شد، گروه‌های مخالف بحرینی از جمله جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: نظام بحرین هیچ راهی غیر از برآورده کردن مطالبات آزادی خواهانه مردم در ایجاد دموکراسی و عدالت و برابری در کشور ندارد.

تظاهرکنندگان در هزارمین روز اعتراضات، اعلام کردند مردم بحرین آماده‌اند تا 1000 روز دیگر برای تحقق مطالبات خود به مبارزه مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

در همین راستا آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، عالم شیعه بحرینی طی سخنانی در خطبه نماز جمعه این کشور اعلام کرد: مردم بحرین از بحران سیاسی رنج می‌برند و تنها راهکار برون رفت از این بحران اجرای اصلاحات کامل در نظام سیاسی بحرین است.

وی افزود: براساس گزارش سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی بحرین دچار وضعیتی اسفناک است و نیاز ضروری به انجام اصلاحات کامل دارد. این در حالی است که نظام بحرین هیچ اراده‌ای جهت انجام این اصلاحات از خود نشان نمی‌دهد.

این عالم شیعی خاطرنشان کرد: بحرین با مشکلات سیاسی گسترده‌ای در زمینه نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن خواست مردم رو به رو است و در این وضعیت نیازمند انجام اصلاحات کامل است تا برای رسیدن به اتحاد و یکپارچگی آماده شود.

وی همچنین با اشاره به طرح تشکیل اتحادیه در شورای همکاری خلیج فارس که بحرین یکی از حامیان اصلی این طرح است تصریح کرد: امنیت به منزله مساله‌ای مهم برای مردم تمام کشورها است و همه کشورها خواهان امنیت جانی، اقتصادی، عقیدتی، و آزادی‌های انسانی و حقوقی هستند، اما اگر خطری یکی از این عرصه‌ها را تهدید کند باقی مسائل را نیز با چالش مواجه می‌کند.

آیت‌الله عیسی قاسم در ادامه افزود: آنچه امنیت داخلی کشورها را تضمین می‌کند وجود روابط مستحکم و اعتماد میان مردم و مقامات کشور است و این امر مستلزم اجرای خواست و اراده مردم به دست دولت می‌باشد و اینکه مردم کشور حسن نیت دولت را در انجام خواسته‌ها و تحقق حقوق خود احساس کنند. دین اسلام همواره نسبت به چند دستگی هشدار داده و مسلمانان را به وحدت فراخوانده است. وحدتی که دین اسلام ما را به آن فرا می‌خواند وحدتی است که موجب تحکیم حق و حقیقت شود. عدالت را در همه جا بگستراند و با ظلم بجنگند و شعار آن اصلاح امور باشد که اگر اینگونه نباشد این اتحاد به تداوم بی‌عدالتی و فساد خواهد انجامید.

این عالم عالیقدر شیعه در ادامه افزود: اکثر کشورهای عضو در شورای همکاری خلیج فارس معتقدند برای موفقیت این اتحاد به زمان بیشتری نیاز است در حالی که مردم عقیده دارند که مساله‌ای که ارجحیت دارد برقراری عدالت و اصلاح امور داخلی کشورهاست و اینکه نقش سیاسی مردم در عرصه‌ بین‌المللی و موضع سیاسی آن‌ها در سرنوشت کشورشان به رسمیت شناخته شود این چیزی است که مردم کشورهای منطقه بر آن توافق دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها