کد خبر: ۱۸۸۹۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۳ آذر ۱۳۹۲
منابع پزشکی از کشته شدن دو تظاهرکننده مصری و زخمی شدن چند تن دیگر در درگیری با نیروهای پلیس این کشور در نواحی مختلف مصر خبر دادند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در درگیری‌هایی که روز جمعه میان تظاهرکنندگان حامی اخوان المسلمین مصر با نیروهای امنیتی این کشور در استان‌های مختلف مصر رخ داد دو تظاهرکننده مصری کشته شدند.

بنا به گزارش منابع پزشکی در این درگیری‌ها که در میدان "الاربعین" در استان سوئز میان پلیس با حامیان اخوان المسلمین رخ داد یک مصری کشته و سه نیروی پلیس زخمی شدند.

همچنین در درگیری‌های استان "الفیوم" در جنوب قاهره نیز یک تظاهرکننده مصری به ضرب گلوله پلیس کشته و دو افسر پلیس زخمی شدند.

تظاهرات روز جمعه با عنوان "دانشجویان شعله‌های انقلاب را روشن می‌کنند" و به دعوت "ائتلاف حمایت از مشروعیت"، متشکل از گروه های حامی اخوان المسلمین مصر برگزار شد.

در این تظاهرات شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی "کودتای نظامی" مصر را محکوم و نیروهای امنیتی را به استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان متهم کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین خواهان بازگشت "مشروعیت" و محاکمه عاملان "کودتای نظامی مصر" شدند.

در قاهره نیروهای امنیتی مصر تلاش کردند با شلیک گاز اشک‌آور و شلنگ آب تظاهرکنندگان مخالف را از اطراف مقر وزارت دفاع متفرق کنند.

در منطقه "مصر القدیمه" در قاهره نیز تظاهراتی در پی مراسم نماز جمعه و با شعار "بازگشت مشروعیت" برگزار شد.

در استان‌های قنا، بنی‌سویف، المنوفیه، مطروح، الاسکندریه و چند استان دیگر نیز تظاهراتی در همین راستا برگزار شد که طی آن تظاهرکنندگان بازگشت محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر به قدرت را خواستار شدند.

در همین حال، فعالان مصری اعلام کردند که در درگیری‌های روز جمعه 18 تن زخمی و پنج تن دیگر بازداشت شدند.

این در حالی است که وزارت کشور مصر اعلام کرده 54 تن از کسانی را که قانون تظاهرات را نقض کردند، بازداشت کرده است.

ائتلاف حمایت از مشروعیت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان مصری را محکوم و نیروهای امنیتی را به کمک گرفتن از گروه‌هایی که از آنها به عنوان "اراذل و اوباش" یاد می‌کرد برای متفرق کردن معترضان مصری متهم کرد.

از سوی دیگر وزیر کشور مصر اعلام کرد که حملات اخیر به ویژه انفجار در اسماعیلیه واکنشی به عملیات "موفقیت‌آمیز" نیروهای امنیتی مصر بود.

پیشتر در انفجاری که مقر نیروهای امنیت مرکزی در اسماعیلیه را هدف قرار داده بود، یک سرباز کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها