کد خبر: ۱۸۸۶۹۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۸     ۲۱ آذر ۱۳۹۲

در حالی که دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین با برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌ها تحقق مشروعیت و آزادی بازداشت‌شدگان را خواستار شدند، وزیر کشور مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور قادر هستند ظرف پنج دقیقه به تظاهرات و اعتراضات پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دانشجویان دانشگاه‌های مصر بار دیگر برای اعلام مخالفت با "کودتای نظامی" در این کشور تظاهرات کردند و تحقق مجدد مشروعیت و آزادی بازداشت‌شدگان را خواستار شدند.

نیروهای امنیتی مصر نیز برای متفرق کردن این تظاهرات از گاز اشک‌آور و گلوله استفاده کردند که در جریان این درگیری‌ها 14 تن از دانشجویان زخمی شدند.

دانشجویان دانشگاه الازهر با برگزاری تظاهرات حمله اخیر نیروهای امنیتی این دانشگاه به تظاهرکنندگان که به کشته شدن دو دانشجو و زخمی شدن و بازداشت صدها دانشجو انجامید، محکوم و تاکید کردند که تا زمان محاکمه عاملان این اقدامات به کلاس‌های درس بازنمی‌گردند.

در همین راستا، شبکه خبری "رصد" گزارش داد که دانشجویان دانشگاه‌های قاهره و الفیوم نیز در مخالفت با "کودتا" و اقدامات نیروهای امنیتی علیه دانشجویان تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با محکوم کردن کودتای نظامی و مواضع عبد الفتاح السیسی، وزیر دفاع و محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر خواهان تحقق مجدد مشروعیت و دموکراسی و محاکمه عاملان کشتار شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی بازداشت‌شدگان شدند.

در همین راستا، شریف مراد، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره استعفا داد و دلیل این اقدام خود را این گونه عنوان کرد: عدم توانایی برای محافظت از دانشجویان و ناتوانی شدید در برقراری امنیت علت استعفای من بوده است.

از سوی دیگر، اسامه العبد، رئیس دانشگاه الازهر اعلام کرد که 300 دانشجو در این دانشگاه به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز برای بازجویی فراخوانده شدند.

در همین راستا، وزیر کشور مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر قادر هستند در کمترین زمان ممکن به اعتراضات دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین پایان دهند.

وی در ادامه افزود: اخوان‌المسلمین با تنش‌آفرینی و آشوب افکنی در تلاش است تا بر سر راه اجرای نقشه راه و همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر مانع‌تراشی کند.

محمد ابراهیم تاکید کرد: اخوان‌المسلمین از دانشجویان دانشگاه‌ها برای برهم زدن اوضاع استفاده می‌کند تا نیروهای امنیتی را به دانشگاه‌ها بکشاند و مشکلاتی را بوجود آورده و نیروهای امنیتی را به برخورد با دانشجویان متهم سازد.

این مقام مصری با بیان این که مطمئن است نیروهای امنیتی و پلیس از این اتهام‌ها مبرا هستند، افزود: نیروهای امنیتی ما می‌توانند ظرف پنج دقیقه اوضاع را تحت کنترل خود درآوردند، اما آن‌ها با درایت و هوشیاری با این موضوع برخورد می‌کنند تا این فرصت را به اخوان المسلمین ندهند که شرایط را به نفع خود بر هم بزنند.

در همین راستا، دادگاه کیفری قاهره، روز چهارشنبه از بررسی اتهام‌های وارده به محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و چند تن دیگر از رهبران این گروه خودداری کرد.

نیروهای امنیتی مصر نیز 18 تن از دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین را به اتهام اقدامات خشونت‌آمیز در اطراف دانشگاه الازهر بازداشت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها