کد خبر: ۱۸۸۶۸۸
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۲۱ آذر ۱۳۹۲

مفتی اعظم سوریه با بیان این که نظام عربستان سعودی مسوول ریختن خون مردم سوریه است، تاکید کرد: ملت سوریه هیچ نیازی به سرپرستی بیگانگان ندارد و خود مردم سوریه سرنوشت و آینده کشور خود را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، احمد بدر‌الدین حسون، مفتی اعظم سوریه در سخنرانی خود در مرکز فرهنگی شهر "جبله" تاکید کرد: امکان ندارد مسلمان واقعی تروریست باشد و دین همواره خدمت‌گزار تمام جامعه و مردم است.

وی با درخواست از مردم سوریه برای این که کینه‌ها را کنار بگذارند و بدی‌ها را با خوبی پاسخ دهند، تاکید کرد: ما یک ملت هستیم، خدای ما یکی است و پیام و رسالت ما، مسلمانان و مسیحیان یکی است.

وی عنوان داشت: پس از آن‌ که سوریه از خطر تجاوز بیگانگان بگذرد و در جنایتی که کشورهای بسیاری در آن شرکت داشتند با نثار خون شهیدان پیروز شود، مردم باید دست به دست هم بدهند و در عرصه‌های مختلف همکاری کرده و کشور را بسازند.

احمد بدرالدین حسون خاطرنشان کرد: علت توطئه‌ها علیه سوریه این است که این کشور با طرح‌ تقسیم خاورمیانه مخالف بوده و از مقاومت در لبنان، فلسطین و عراق حمایت کرده است.

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد: ملت سوریه ملتی پیشرفته و پویا است که هیچ نیازی به سرپرستی بیگانگان ندارد، چرا که خود این ملت اختیار تعیین آینده و رهبر کشور خود را بر عهده دارد.

در همین راستا، بدرالدین حسون در دیدار با اهالی شهر "القرداحة" در مرکز فرهنگی این شهر خاطرنشان کرد: سوریه امروز در حالی تاریخ جدید خود را می‌نویسد که از جهان عرب و اسلام دفاع کرده و با پایداری ملت این کشور، دشمنان نتوانستند این ملت را تسلیم کنند.

وی نظام عربستان را مسوول ریختن خون سوری‌ها دانست و گفت: توطئه علیه سوریه از سال 2000 آغاز شد، اما این توطئه به دلیل پایداری ملت سوریه و به رغم به کارگیری شعارهای دینی و طایفه‌گرایی از سوی رسانه‌ها به ویژه شبکه الجزیره ناکام ماند؛ رسانه‌هایی که فراموش کرده‌اند سوری‌ها همان‌ کسانی هستند که فرهنگ و تمدن را برای کشورهای حوزه خلیج فارس به ارمغان آوردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها