کد خبر: ۱۸۸۶۸۲
زمان انتشار: ۲۱:۲۴     ۲۱ آذر ۱۳۹۲

حامیان دولت تایلند با اعلام حمایت همه جانبه خود از انتخابات آتی در این کشور بحران‌زده هشدار دادند که درخواست مخالفان برای تحریم انتخابات و تعلیق دموکراسی کشور، دیکتاتوری مطلق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانکوک بیش از یک ماه است که با اعتراضات گسترده مخالفان با درخواست برکناری یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر روبروست.

نخست‌وزیر این کشور روز دوشنبه برگزاری انتخابات زودهنگام در دوم فوریه را اعلام کرد و سعی نمود به اغتشاشات سیاسی در کشور خاتمه دهد اما سوتپ توگسوبان، رهبر مخالفان با رد برگزاری انتخابات از دولت خواست به نفع "شورای مردمی" غیرمنتخب کنار رود.

جنبش اعتراضی پیراهن قرمزها که از وفاداران شیناواترا محسوب می‌شوند از مردم خواسته‌اند بدون توجه به اینکه حامی چه چیزی هستند، در انتخابات شرکت کنند.

ناتاوت سایکووا، رهبر پیراهن قرمزها گفت: اگر شما طرف سوتپ را بگیرید در واقع دیکتاتوری مطلق را انتخاب کرده‌ایم. ‌آنچه سوتپ می‌گوید را انجام ندهید، در انتخابات شرکت کنید. این تنها ماموریت پیراهن قرمزها نیست بلکه وظیفه کل مردم تایلند است.

از زمانی که تاکسین شیناواترا، برادر نخست‌وزیر کنونی با یک کودتای نظامی در سال 2006 از کار برکنار شد تایلند شامل چندین دوره اغتشاشات سیاسی بوده است.

معترضان و رقبا هر چندگاه یک بار به خیابان‌ها می‌آیند که گاهی اوقات این اعتراضات با درگیری‌های خونین همراه بوده است.

یینگلاک شیناواترا در تلاش برای خاتمه دادن به بحران سیاسی اطمینان داده است که ارتش کودتای دیگری انجام نخواهد داد.

وی گفت: کودتاچیان که تاکسین را هفت سال پیش از قدرت برکنار کرده‌اند فهمیده‌اند که این کار هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. من فکر نمی‌کنم ارتش بخواهد این کار را دوباره تکرار کند.

تایلند از زمانی که تبدیل به یک پادشاهی مشروطه در سال 1932 شده، شاهد 18 مورد کودتا یا تلاش برای کودتا بوده است. اما "پرایوت چان او چا"، رئیس ارتش این بار تاکید کرده است که این مساله باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

مناقشات سیاسی بیشتر از طبقه متوسط بانکوک و وفاداران نخبگان که مورد حمایت ارتش هستند علیه شهرنشینان و طبقه کارگر وفادار به تاکسین رخ می‌دهد.

تاکسین شیناواترا در حال حاضر در تبعید در دوبی زندگی می‌کند و از مجازات زندان به دلیل فساد مالی که خود وی مدعی است بیشتر انگیزه‌های سیاسی دارد، گریخته است.

منتقدان می‌گویند که تاکسین از پشت صحنه دولت خواهرش را رهبری می‌کند.

خانم یینگلاک شیناواترا با انتقاد از معترضان به خاطر نادیده گرفتن صدای حامیانش گفته است: من با انتخابات مردمی و با رای 16 میلیون تن روی کار آمده‌ام اما هیچ کس حاضر نیست به صدای ‌آنها گوش کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها