کد خبر: ۱۸۸۵۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۲
نماینده تهران در مجلس گفت: شرکت‌کنندگان در اجلاس پاکستان در بیانیه پایانی بر حل موضوع سوریه از طریق سیاسی تاکید کردند و حق مردم سوریه را برای تعیین سرنوشتشان محترم شمردند.
به گزارش 598، حسین نجابت نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر هیئت پارلمانی ایران به پاکستان به منظور شرکت در اجلاس بین‌المجالس آسیایی گفت: شرکت‌کنندگان در بعضی موضوعات همچون تقبیح رفتار جاسوسی تلفنی و رسانه‌ای آمریکا اتفاق نظر داشتند و راه‌حل سیاسی را تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی سوریه می‌دانستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن این اجلاس افزود: از سوی دیگر همه بر این موضوع تاکید داشتند که چنانچه کشورهای آسیایی متحد باشند نیروی عظیمی در برابر غرب و اروپا شکل خواهد گرفت بویژه که در مجالس آسیایی هم روسیه و هم چین شرکت می‌کنند که از قدرت‌های اقتصادی و سیاسی جهان بشمار می‌روند.

عضو هیئت اعزامی ایران به پاکستان اظهار داشت: اگر ما بتوانیم به عنوان موسس این اجلاس با همکاری کشورهای دوست این اجلاس را به سامان برسانیم به نظر می‌رسد که بتوان صدای واحد و بلندی را در آسیا شاهد بود.

نجابت با اشاره به برخی اختلاف نظرهای موجود در این اجلاس اضافه کرد: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تلاش می‌کردند تا موضع خود در مورد سوریه را در مذاکرات دوجانبه و سخنرانی‌ها به دیگران اعمال کنند اما از سوی دیگر هوشیاری جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس سوریه باعث شد تا همه به یک توافق کلی دست یابند که این توافق حول ۳ محور قرار داشت.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این اجلاس آتش‌بس فوری در سوریه را خواستار شدند، جایگزین کردن راه‌حل سیاسی به جای راه‌حل نظامی در سوریه و نیز محترم شمردن حق مردم سوریه در تعیین سرنوشتشان ۳ محور مورد توافق شرکت‌کنندگان در اجلاس اسلام‌آباد بود که با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی اجلاس منعکس شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها