کد خبر: ۱۸۸۴۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

رئيس جمهور الجزاير تأکيد کرد: به محض ورود معمر قذافی به خاک الجزایر وی را بازداشت خواهیم کرد و به دادگاه جنایی بین المللی تحویل خواهیم داد.

به گزارش 598 به نقل از مهر، رئیس جمهور الجزایر، از تصمیم الجزیره برای بازداشت دیکتاتور لیبی به محض ورود وی به خاک کشورش خبر داد.
به گزارش روزنامه الشروق چاپ الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه اظهار داشت : الجزایر در همه حال به قوانین بین المللی احترام می گذارد و به محض ورود معمر قذافی به خاک الجزایر وی را بازداشت خواهیم کرد و به دادگاه جنایی بین المللی تحویل خواهیم داد.

وی افزود: این تصمیم به منزله واکنش الجزایر به سقوط معمر قذافی نیست، بلکه در راستای همسویی با حکم دادگاه جنایی بین المللی مبنی بر دستور بازداشت معمر قذافی و "سیف الاسلام" پسر وی و "عبدالله السنوسی" رئیس سازمان اطلاعات لیبی اتخاذ شده است.

شایان ذکر است که وزارت امور خارجه الجزایر پیش از این پناهنده شدن صفیه ورکش، محمد قذافی و عایشه قذافی را به این کشور تایید کرده بود. نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که این اقدام  به دلیل انگیزه های انسان دوستانه و شرایط جسمی عایشه دختر قذافی که در حال وضع حمل بود، انجام شده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها