کد خبر: ۱۸۸۳۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۲۰ آذر ۱۳۹۲

مدیر جدید موسسه تجارت خارجی ایتالیا ضمن اظهار خوشبینی از پیامدهای توافق ژنو برای از سرگیری فعالیت های کارآفرینان ایتالیایی در ایران، گفت: رفتار پاریس در جریان توافق هسته ای به سردی روابط ایران و فرانسه منجر شده و ما باید از این موقعیت بهره برداری کنیم.

به گزارش پایگاه598 و به نقل از ایرنا، ˈگابریله مارتینیانوˈ مدیر جدید موسسه تجارت خارجی ایتالیا در تهران، در مصاحبه ای با خبرگزاری ˈکرونوسˈ افزود: در صنعت خودروسازی می توان در کوتاه مدت و میان مدت، به همکاری های مهمی با ایران دست یافت. ایران دارای دوازدهمین صنعت خودروسازی جهان است و تا امروز برای قطعات یدکی خود، به فرانسه تکیه کرده است. اما رفتار پاریس در جریان توافق هسته ای ژنو به سردی روابط ایران و فرانسه منجر شده و ما باید از این موقعیت بهره برداری کنیم و در این بخش از بازار ایران جای فرانسوی ها را بگیریم.

وی گفت: توافقی که در ژنو بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاصل شد می تواند برای شرکت های ایتالیایی در زمینه هایی که به دلیل بهره گیری از فناوری پیشرفته از امتیازهای نسبی برخوردار هستند، فرصت ساز باشد.

وی افزود: فراموش نکنیم که سطح مبادلات تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی به هفت میلیارد یورو رسیده بود و در آستانه از سرگیری همکاری های صنعتی و تجاری بین ایران و ایتالیا، صنایع ما می توانند نقش مهمی در بخش های نفت و گاز، نساجی، محصولات شیمیایی و قطعات یدکی خودرو داشته باشند.

وی گفت: البته هنوز برای پیش بینی زود است. ایران موفق شده به دامن جامعه بین الملل بازگردد و جزئیات فنی توافق ژنو هنوز مشخص نشده است. به عبارت دیگر باید دید ایران با ۶ الی ۷ میلیارد یورو ناشی از تعدیل تحریم ها چه خواهد کرد و تصمیم گیری در این خصوص با دولت ایران است.

وی افزود: تصور می کنم که در حال حاضر اولین اولویت دولت ایران، واردات دارو باشد که از ماهها پیش دچار کمبود شده است. فعلأ خبر خاصی در این ارتباط وجود ندارد و باید ببینیم در روزهای آینده چه روی خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها