کد خبر: ۱۸۸۳۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۰ آذر ۱۳۹۲
در یک هفته گذشته خبرهایی از قبیل انتشار کتاب خاطرات سوری مدیرعامل اسبق نفت و گاز پارس و کنار گذاشتن یک شرکت پیمانکار از فعالیتهای نفتی شنیده شد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود به گوش خبرنگاران رسید که برخی از این اخبار به شرح زیر است.
 
 
* کنار گذاشتن یک شرکت پیمانکار از فعالیتهای نفتی
 
پس از تغییر و تحولاتی که در شرکت نفت وگاز پارس صورت گرفت شنیده شده است یکی از شرکتهای پیمانکاری که سالها در این منطقه مشغول فعالیت بوده است مورد بی مهری مسئولان شرکت نفت وگاز پارس قرار گرفته و به همین دلیل از این منطقه نقل مکان می کند و دیگر در پروژه های این منطقه حضور نخواهد داشت همچنین شنیده شده این شرکت پیمانکاری قرار است از احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز کنار گذاشته شود.
 
 
* اتصالات چینی به جای تجهیزات با کیفیت ایرانی 
 
گفته می شود تعدادی از پیچ ومهره فروشان میدان قزوین با اجاره دفاترتجاری درشمال شهر تهران و فروش هزاران تن اجناس چینی بی کیفیت به صنعت نفت که با حک اسم شرکت های ایرانی صورت می گیرد تبدیل به یکی از دغدغه‌های مسئولان صنعت نفت شده‌اند.
 
شنیده شده است بسیاری از این اتصالات قبل از راه اندازی پروژه زنگ زده و این نگرانی را ایجاد کرده که عمر آنها کمتر از حتی یک سال باشد.
 
لازم به توضیح است که قبلا در صنعت خودروسازی این اتفاق افتاده بود که مشکلاتی را برای سازندگان خودرو ایجاد کرده بود.
 
 
* خاطرات مدیراسبق شرکت نفت وگاز پارس منتشر شد
 
شنیده شده است موسی سوری مدیر عامل اسبق شرکت نفت و گاز پارس کتاب خاطرات خود از چهار سال مدیریت در پارس جنوبی  در سکوت خبری منتشر کرده است.
 
گفته می شود در این کتاب خاطرات بخشی از پشت پرده های دلایل ناکامی شرکتهای ایرانی درتکمیل پروژه ها،حضور جریان انحرافی درصنعت نفت، علت نام گذاری فازهای35 ماهه، لابی های پشت پرده پیمانکاران صنعت نفت، حیف ومیل منابع مالی در پارس جنوبی و آثارتحریم هابر اجرای طرحها مطرح شده است.
 
 
* بزرگترین کشتی لوله گذار دریایی نصیب یک جریان خاص شد
 
شنیده شده است پس از بارها اعلام خبر خرید بزرگترین کشتی نصاب و لوله گذارمنطقه خلیج فارس توسط یکی ازشرکتهای بخش فراساحلی کشورمان از چین؛ یک جریان خاص به بهانه دور زدن تحریمها و با ثبت شرکتی در یک کشور حاشیه خلیج فارس و فاینانس خرید آن، مالکیت این کشتی را به دست آورده است.
 
نکته قابل توجه این است که شرکت فوق الذکر برای اجرای پروژه های خودباید اقدام به عقد قرارداد و اجاره این کشتی کند به طوری که شنیده است اجاره روزانه این شناور که درنصب تاسیسات فراساحل استفاده می شود 650 هزار دلار است.
 
 
* سهم ایران در حوزه خزر صفر شد
 
درتازه ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا اطلاعات مربوط به حجم برداشت و ذخایر همسایگان ایران از میادین نفت و گاز دریای کاسپین اعلام شده است.
 
مجموع نفت و گاز برداشت شده کشورهای همسایه ایران درهر روز درحالی به ترتیب 2350000 بشکه و465 میلیون متر مکعب اعلام شده که سهم ایران از این اعداد تنها صفر درج شده است. همچنین به دلایلی نظیر تناقض اطلاعات،ضعف اطلاعات زمین شناسی و فقدان رژیم حقوقی و نامعلوم بودن جزییات فنی میدان سردارجنگل ذخایرادعایی ایران در این میدان درآمار مقادیر سهم هیدروکربنی ایران لحاظ نشده است.
 
 
* مجوز استفاده وزیر از هواپیمای اختصاصی
 
شنیده شده است براساس مصوبه هیئت دولت وزرا از جمله وزیر نفت می تواند برای سفرهای خارجی از هواپیمای اختصاصی استفاده کند.
 
به این صورت که وزیر نفت درخواست استفاده و موضوع سفر را در جلسه هیئت دولت ارائه می کند و با مصوبه هیئت دولت این کار صورت می گیرد.
 
براساس اطلاعات موجود در سامانه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران وزیر نفت چندین بار برای سفرهای خارجی خود از این امکانات استفاده کرده است. که به نظر می رسد آخرین بار استفاده از هواپیمای اختصاصی برای سفر به کشور روسیه بوده است.
 
* خرید یک شرکت نفتی آمریکایی توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس
 
شنیده شده است سه شرکت نفتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال تشکیل کنسرسیومی هستند تا بخشی از سهام عملیاتی شرکت نفتی اکسیدنتال آمریکا را خریداری کنند.
 
گفته می شود این سه شرکت از کشورهای عمان،قطر و امارات است که برای خرید 40 درصد از سهام عملیاتی این شرکت آمریکایی 10 میلیارد دلار پیشنهاد داده اند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها