کد خبر: ۱۸۸۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
رييس جمعيت ملي ليبي اعلام کرد:
رييس جمعيت ملي ليبي اعلام کرد: خبرهايي وجود دارد که حاکي از آن است روزنامه نگار همراه امام موسي صدر هنوز زنده است و در سبها شهر تحت کنترل عناصر معمر قذافي نگهداري مي شود.

 عبدالله به گزارش 598 ،مسعود الحرسي روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم با تاکيد بر ضرورت مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر، گفت: علاوه بر زنده بودن روزنامه نگار همراه امام موسي صدر همچنين نشانه هايي دال بر زنده بودن امام موسي صدر نيز وجود دارد.

وي تاکيد کرد که امام موسي صدر چه زنده باشد چه شهيد شده باشد، ملت ليبي انتقام وي را از قذافي گرفته است.

ابراز اميدواري برقراري روابط حسنه بين ايران و ليبي

اين سياستمدار ليبيايي با تاکيد بر اين که جنگ در ليبي به نفع انقلابيون يکسره شده است و طرابلس در حال بازيافتن امنيت و ثبات است، ابراز اميدواري کرد که بين ايران و ليبي روابطي حسنه و مستحکم برقرار شود.

وي با انتقاد از مواضع منفي برخي کشورها در قبال انقلاب ليبي ، ايران را الگوي فن آوري و پيشرفت در جهان اسلام دانست و جمهوري اسلامي را دوست و برادر واقعي تمام امت اسلامي خواند.

رييس جمعيت ملي ليبي العالم اظهار داشت: انقلابيون ليبي عملا جنگ را به نفع خود يکسره کرده اند و ليبي اکنون کشوري آزاد به شمار مي رود.

الحرسي گفت: فعاليت نظامي در ليبي کاملا سازمان دهي شده و منظم است و انقلابيون توانايي خود را در اداره شهرهاي آزادشده و هماهنگي ميان شرق و غرب کشور ثابت کرده اند.

وي بيان اين که خانواده قذافي به الجزاير گريخته است و امکان دارد که قذافي نيز همراه آنان باشد؛ خاطرنشان کرد: اينک شهر سرت زادگاه قذافي در محاصره انقلابيون است و آن را از شرق و غرب به محاصره در آورده اند و دير يا زود اين شهر نيز آزاد خواهد شد.

الحرسي در باره تعلل انقلابيون در آزادي شهر سرت افزود: انقلابيون نمي خواهند خون بيشتري ريخته شود و به دنبال آن هستند که حتي از ريخته شدن خون عناصر گردان هاي قذافي نيز جلوگيري کنند.

رييس جمعيت ملي ليبي اظهار داشت: ثبات در طرابلس پايتخت ليبي برقرار است و نيروهاي پليس در پايگاه هاي خود مستقر شده اند ، سوخت و مواد غذايي و کمک هاي ديگر نيز به زودي از کشورهاي دوست خواهد رسيد. در واقع شوراي ملي انتقالي اداره اين مرحله از جنگ را به خوبي انجام داده است.

الحرسي در باره برقراري امنيت خاطر نشان کرد: اين مساله به ويژه در سايه همکاري همه مردم ليبي با انقلابيون و اتحاد در پايان دادن به رژيم قذافي امکان پذير خواهد بود. با اين حال پسمانده هاي رژيم هنوز در شهرهاي سبها و سرت حضور دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها