کد خبر: ۱۸۸۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
آخرين اخبار از تحولات بحرين
در حالي كه كميته عالي حقوق بشر نگراني خود را از اوضاع در بحرين اعلام كرده است، پزشكان بحريني در اعتراض به محاكمه در دادگاه‌هاي نظامي به اعتصاب غذا پرداختند.

به گزارش 598 به نقل از فارس،‌ با وجود گذشت 5 ماه از آغاز انقلاب مردم بحرين، تحركات انقلابيون اين كشور طي روزهاي اخير شدت يافته است و مردم اين كشور كوچك حاشيه خليج فارس همچنان خواستار تحقق خواسته‌هاي خود هستند.
 
پزشكان بحريني اعتصاب غذا كردند
 
پس از گذشت دو روز از سخنراني و وعده‌هاي حمد بن‌عيسي آل‌خليفه پادشاه بحرين، پزشكان و كادر درماني دربند زندان‌هاي رژيم آل‌خليفه در اعتراض به محاكمه‌شان در دادگاه‌هاي نظامي به اعتصاب غذا پرداختند.
 
پزشک سابق بيمارستان السلمانيه بحرين ازمردم اين کشور خواست براي فشار بر رژيم بحرين و آزادي اين زندانيان همبستگي خود را با آنان اعلام و از اين زندانيان حمايت کنند.
 
نگرانی کمیته‌عالی حقوق‌بشر درباره بحرین
 
سخنگوی کمیته عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای تاکید کرد، اوضاع بحرین همچنان بحرانی و مبهم است.
 
در این بیانیه آمده است: همچنان اطلاعاتی درباره سرکوب تظاهرات مردم به دست ما می رسد.
 
سخنگوی کمیته عالی حقوق بشر با اشاره به ادامه بازداشت و محاکمه تظاهرکنندگان تاکید کرد: برخی از این افراد در دادگاه امنیت ملی که یک دادگاه نظامی است محاکمه می شوند.
 
وی افزود: شهروندان باید در دادگاه های غیرنظامی محاکمه شده، و از اتهاماتشان آگاه شوند.
 
 
انتخابات مياندوره‌اي بحرين نامشروع است
 
"ابراهيم مدهون" عضو شوراي مركزي جمعيت الوفاق بحرين در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم، انتخابات ميان دوره اي مجلس را نامشروع توصيف کرد و افزود: وقتي فراکسيون الوفاق که 64 درصد پارلمان يعني اکثريت را تشکيل مي داد در حمايت از مردم استعفا کرد، اين پارلمان ديگرصلاحيت خود را از دست داد.
 
وي سخنراني پادشاه بحرين را بسيار نااميدکننده توصيف کرد و بر استقبال مردم بحرين از هر ابتکار ريشه اي که کشور را از اين بحران خارج مي کند، تاکيد کرد.
 
اميدي به بهبود اوضاع بحرين نيست
 
"فاضل عباس" دبيرکل جمعيت تجمع ملي بحرين با بيان اين که اميدي به بهبود اوضاع بحرين نيست؛ با اشاره به سخنان اخير حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين گفت: اگر پادشاه مي خواهد حرف هايش را باور کنيم بايد همه زندانيان را آزاد مي کرد.
 
وي افزود: پادشاه ادعا کرد تخلفاتي که در زندان ها در حق بازداشت شدگان صورت مي گيرد، جنبه شخصي داشته است اين در حالي است که همه آنها شکنجه هايي سازمان دهي شده است که در چارچوب جنايات قابل پيگرد بين المللي نظير جنايت عليه بشريت مي گنجد.

مخالفت با انتقال پرونده معترضان به دادگاه غیرنظامی

باوجود ادعای شاه بحرین مبنی بر محاکمه معترضان در دادگاههای غیرنظامی، دستگاه قضایی این کشور با انتقال پرونده دو تن از معترضان از دادگاه نظامی به غیرنظامی مخالفت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها