کد خبر: ۱۸۸۱۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد نمی توانیم جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیریم، افزود: این حرف ها اعتماد ما را به حقایق و قدرت خودمان مستحکم‌تر می کند.

به گزارش 598 به نقل از مهر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در هفتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران که امروز سه‌شنبه در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: یک جنگ جهانی و بزرگ در مدت هشت سال علیه ما به راه انداختند در حالیکه حتی یک متحد نداشتیم ولی از این واقعه سهمگین و گستره جهانی عبور کردیم.

سلامی با بیان اینکه ما روش مقاومت را از دوران دفاع مقدس آموختیم، افزود: اعتماد به نفس پیدا کردیم و فهمیدیم شکست ناپذیریم و فهمیدیم می توانیم با قدرت های بزرگ درگیر شویم و آسیب نبینیم که این سند بزرگی شد برای حرکت های بعدی ما.

وی با بیان اینکه ما باید دامنه های قدرت هایمان را توسعه دهیم، ادامه داد: در همه عرصه ها به پیش رفتیم، در علم انحصار قدرت ها در علوم جدید و فناوری های نوین مانند نانو، بیو، هسته ای و دریا را شکستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن دانشمندان ما را تعقیب و ترور کرد، گفت: اما این آهنگ پیش روی و حرکت به سمت علوم کند نشد. دشمن ما را تحریم اقتصادی کرد و تصور می کرد فلج می شویم، اما واقعیت عکس این تصور بود.

سلامی با اشاره به اینکه هدایت امام(ره) و مقام معظم رهبری مسیرهای روشن را برای ما ترسیم کرد، ادامه داد: تحریم اقتصادی جهانی فشرده، دقیق و کنترل شده بود، آنها دقیقا تمام روندها، تعاملات، واردات، صادرات و گردش های مالی ما را کنترل می کردند تا اینکه ملت ایران را معاصره کرده و به تسلیم وا دارند، اما ملت ما از این تحریم ها عبور کرد و به سرعت به سمت جلو حرکت کردیم.

وی گفت: در اوج تحریم ها ما به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و هزاران سانتریفیوژ ساخته و حرکت کردند که این تقابل عملی و موفق با دشمنان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر امروز می‌بینید رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور بزرگترین اپراتوری عالم که نیمی از قدرت های نظامی تمامی عالم را دارد و به ناتوانی‌های درون آن هسته قدرت اعتراف می کند بخاطر ایستادگی ملت ایران است.

سلامی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا اعتراف می کند و می گوید ما نگرانیم که تحریم ها به تدریج فرو بپاشد و همچنین اذعان می کند نمی تواند جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرد.

وی در مورد دیگر سخن های رئیس جمهوری آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا می گوید ایران کشوری بزرگ است که بر مبنای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ساخته شده است این ادبیات را تا بحال رئیس جمهورهای آمریکا حتی برای شوروی نیز بکار نبرده اند و این حرف ها اعتماد ما را به حقایق قدرت خودمان مستحکم تر می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در زمان چالش ها زندگی می کنیم، افزود: پایانی برای مجادله و نزاع وجود ندارد، چیزی که قدرت ما را توصیف می کند، پیکار بر سر بازیابی و ساخت ساختمان شخصیت حقیقی ملت ایران است که آن ظرفیت قرار گرفتن در تراز قدرت جهانی است و این استراتژی ما است.

سلامی ادامه داد: ما باید بر اساس قواعد بازی خودمان عمل کنیم جهان تغییرات بزرگی به خود گرفته و مدیریت زمان اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

وی به اهمیت نظام مدیریت کنترل اشاره کرد و گفت: نظام مدیریت کنترل موجب صرفه جویی در زمان می شود مثلا اگر چنین نظامی را داشتیم در زلزله بم می توانستیم با سرعت عمل بیشتری اقدام کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها