کد خبر: ۱۸۸۰۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۹ آذر ۱۳۹۲
عده‌اي از تماشاگران داماش پرچم روسيه را با خود به ورزشگاه عضدي رشت برده‌اند تا با گشودن اين پرچم شعارهاي فحش‌آلود خود را سر دهند.

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، چه نگران‌كننده است، چه نااميدكننده، اين بلبشوي دربي گيلان كه هر بار تكرار مي‌شود، بازار داغ فحاشي‌ها و حرمت‌شكني‌ها. تماشاگراني كه حرمت يكديگر را حفظ نمي‌كنند و باشگاه‌هايي كه طرحي براي پايان اين حرمت‌شكني‌ها ندارند و گاه حتي خود بر اين طبل بي‌فرهنگي مي‌كوبند.

 

در آخرين دربي گيلان حتي اتفاق ناگوارتري رخ داده است. عده‌اي از تماشاگران داماش پرچم روسيه را با خود به ورزشگاه عضدي رشت برده‌اند تا با گشودن اين پرچم شعارهاي فحش‌آلود خود را سر دهند.

 

اين حرمت‌شكني‌ها البته دو طرفه است. در رشت و در بندرانزلي، هر بار كه دربي برگزار مي‌شود، تماشاگران هر دو تيم در فحاشي و حرمت‌شكني براي هم سنگ تمام مي‌گذارند و اعجاب‌آور اينكه باشگاه‌ها و مسئولاني كه برخورد با چنين اتفاقاتي از مسئوليت‌هاي‌شان است، دست روي دست مي‌گذارند.

 

ديروز باشگاه ملوان با امضاي "جمعي از خانواده شهدا و هواداران ملوان بندرانزلي" درباره اتفاقي كه در ورزشگاه عضدي رخ داده، بيانيه‌اي صادر كرد كه خطاب به رييس فدراسيون فوتبال نوشته شده است:

 

«رياست محترم فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران

جناب آقاي كفاشيان

 

بيش از 24 سال از جنگ تحميلي گذشته است اما آثار آن روزهاي سخت هيچ‌گاه از ياد هيچ كسي نخواهد رفت.

 

هر جاي اين وطن شهيدپرور را كه بنگريم گوشه‌اي از خاطرات مردان و زنان شيردلي را به ياد مي‌آوريم كه شجاعانه، جان كه عزيزترين دارايي است را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز من و شما بمانيم و از زندگي لذت ببريم. هميشه فكر مي‌كرديم آنهايي كه رفتند عزيزترينند براي آناني كه مانده‌اند. فكر مي‌كرديم چنان احترامي بين آنهايي كه مانده‌اند و آنهايي كه رفته‌اند برقرار است كه اجازه نخواهد داد هيچ‌گاه مقام آنها فراموش شود. اما گويا سخت در اشتباه بوده‌ايم چرا كه ديروز متوجه شديم چشم بستن به روي ارزش‌ها و لگدمال كردن آنچه كه خون‌ها برايش ريخته شده آنقدر ساده است كه از حد تصور من و شما خارج است.

 

متاسفيم از اينكه اعلام كنيم شهري براي حفظ آرمان و ارزش‌هاي نظام اسلامي‌اش 408 پرستوي مهاجر را در آسمان عشق الهي به پرواز درآورده است و ده‌ها جانباز و مفقودالاثر تقديم اين انقلاب نموده و دوشادوش ملت هميشه آماده ايران براي آنچه كه امروز به داشتنش افتخار مي‌كنيم دلاورانه جنگيده است به راحتي توسط عده‌اي معلوم‌الحال و بي‌خرد چنان به سخره گرفته مي‌شود كه يادآوري لحظه لحظه آن به قلب هر ايراني وطن پرستي چنگ مي‌زند.

 

متاسفم كه در روز بازي داماش - ملوان عده‌اي از هواداران تيم ميزبان (داماش) پرچم كشور روسيه به طول 50 و عرض 3 متر را براي توهين به مردم شريف انزلي چنان با افتخار بين سكوهاي خود به حركت در مي‌آوردند كه دل هر بيننده‌اي از اين همه وقاحت به درد مي‌آمد.

 

متاسفيم اين پرچم كه حتي در خود روسيه هم به اين ابعاد وجود ندارد!!! كاملا در استاديوم گردانده مي‌شود و هيات فوتبال و نيروي انتظامي فقط نظاره‌گر اين اتفاق شوم ماندند و اگر اعتراض مردم انزلي نبود شايد تا همين الان هم اين پرچم در حال گردانده شدن مي‌بود! پرچمي كه مطمئنا با هزينه بسيار زيادي كه از عهده هوادار عادي خارج است، ساخته شده و اساسا مساله ورودش به استاديوم نيز مطلب قابل تاملي است در حالي كه بازرسي‌ها در زمان ورود به استاديوم به گونه‌اي است كه كوچك‌ترين شي تحريك‌كننده‌اي از دست هوادار گرفته مي‌شود! يقينا همكاري‌هاي زيادي براي ورود اين پرچم صورت گرفته كه اميد است كنكاش لازم در اين زمينه به عمل آيد.

 

نكته تامل‌برانگيز اينكه براساس مستندات تاريخي شهر بندرانزلي در جريان هجوم و تجاوز كشور روسيه، جزو معدود شهرهايي بودند كه قهرمانانه و ايثارگرانه مقاومت نموده و صدها شهيد در راه وطن عزيزشان نثار كردند.

 

علي اي حال ما مردم انزلي به شدت اين اتفاق شوم را محكوم كرده و معتقديم توهيني كه به مردم شريف انزلي شده است مساله‌اي نيست كه به سادگي بتوان از كنار آن گذشت. اين واقعه شرم‌آور دل هر ايراني را به درد آورده و حداقل انتظار همه كساني كه به اين "توهين آشكار" اعتراض دارند رسيدگي و برخورد با چنين عمل شنيعي است تا شايد مرهمي باشد بر دل دردمند همه آنان. ما ضمن ابراز شديدترين اعتراضات به وضع موجود خواستار برخورد جدي با اينچنين اعمال غيرانساني و تاسف‌آور هستيم و اميدواريم با برخورد قاطعانه با اين پديده شوم جلوي تكرار اين بي‌آبرويي‌ها گرفته شود.

من‌ا... التوفيق

جمعي از خانواده شهدا و هواداران ملوان بندرانزلي»

 

حالا چه بايد كرد؟ حالا چه بايد نوشت؟ آيا حرفي براي گفتن باقي مانده؟ آيا آنها كه حرمت‌ها را زير پا گذاشته‌اند ديگر حرفي براي گفتن دارند؟ تماشاگران داماش و ملوان، هر دو مقصران اين جريان هستند اما بايد از پليس كه امنيت ورزشگاه‌ها را برعهده دارد نيز سوالاتي پرسيد:

 

آيا پليس مسئول اين نيست كه از وقوع چنين حوادثي جلوگيري كند؟ پليس چگونه اجازه داده كه اين پرچم وارد ورزشگاه شود و بعد از گشودن اين پرچم چرا آن را جمع نكرده است؟ چرا با عاملان اين كار برخورد نكرده است؟ پليس حتي بايد اقدامات خود را گسترده‌تر كند. وقتي در يك باشگاه كساني هستند كه ليدرها را به انجام چنين حركاتي تحريك مي‌كنند، وقتي مديراني هستند كه از اين اعمال ليدرهاي‌شان استقبال مي‌كنند و اين نوع حرمت‌شكني‌ها را خلاقيت هم تلقي مي‌كنند، آيا نبايد با آنها نيز برخورد قانوني صورت بگيرد؟ در اين آبروريزي عجيب و غريب اما هيچ كس به اندازه آن تماشاگراني كه چنين رفتارهايي را بروز مي‌دهند و در هر دربي تكرار مي‌كنند، مقصر نيست. اين ماجراها را وصل كنيم به كامنت‌هايي كه در صفحه فيس‌بوك ليونل مسي در روزهاي اخير خوانده‌ايم. آيا كسي نگران وضعيت فرهنگي نمي‌شود؟ آيا كسي نگران اين آشفته بازار فحاشي و حرمت‌شكني نمي‌شود؟

 

محكوم باد، محكوم باد اين رفتارهاي مشمئزكننده.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها