کد خبر: ۱۸۸۰۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
يك سازمان غير دولتي فلسطين در حركتي نمادين يك صندلي از چوب زيتون ساخته است و قرار است به منظور جلب حمايت كشورهاي جهان از تلاش فلسطين براي عضويت دائم سازمان ملل، آن را به كشورهاي مختلف از جمله لبنان، قطر، فرانسه و آمريكا ارسال كند.

به گزارش 598 به نقل از  گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، خبرگزاري 'فرانسه' اعلام كرد قرار است اين صندلي دست ساز از چوب زيتون كه مشابه صندلي هاي آبي رنگ سازمان ملل طراحي شده است، براي جلب حمايت از تلاش فلسطين در پيوستن به سازمان ملل در برخي كشورهاي جهان به حركت در آيد.
بر اساس اين گزارش، صندلي مذكور از سوي يك سازمان غير دولتي تحت عنوان 'فلسطين حق دارد'، سفارش داده شده است. اين سازمان اميدوار است بتواند حمايت جهانيان را از فعاليت هايي كه قرار است همزمان با برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل با هدف تامين عضويت كامل دولت فلسطين در اين سازمان صورت بگيرد جلب كند.
بر روي اين صندلي عبارت 'حق فلسطين—عضويت كامل در سازمان ملل' حك شده است.
طراح اين صندلي مي گويد: اين صندلي از چوب يك درخت زيتون در قدس كه نماد فلسطين است تهيه شده است و روكش آبي رنگ آن همراه با نوشته هاي سفيد از نابلس آمده است.'
بر اساس اين گزارش، اين صندلي سفر خود را از بيروت آغاز كرده، و سپس عازم قطر و اروپا خواهد شد. در اروپا نيز به شهرهاي لندن، پاريس، بروكسل و مادريد منتقل خواهد شد. سپس از آن جا از طريق هوايي به نيويورك انتقال يافته و رسما به 'بان كي مون'، دبير كل سازمان ملل تحويل داده خواهد شد به اين اميد كه به عنوان كرسي رسمي دولت فلسطين در سازمان ملل پذيرفته شود.
يكي از حاميان اين حركت، مي گويد: 'اين صندلي نخست وارد لبنان خواهد شد زيرا اين كشور 400 هزار پناهنده فلسطيني را در خود جاي داده و نيز ماه آينده رياست شوراي امنيت سازمان ملل را بر عهده خواهد داشت. سپس به قطر فرستاده خواهد شد، كه رياست مجمع عمومي اين سازمان را در ماه آينده بر عهده دارد و در نهايت به مادريد خواهد رفت كه محل نخستين مذاكرات صلح در سال 1991 بوده است.'
خبرگزاري فرانسه افزود، تمام درخواست هاي عضويت در اين سازمان مي بايست به تاييد شوراي امنيت برسد. ماه آينده لبنان به عنوان يكي از 10 عضو غير دائم شوراي امنيت رياست موقت آن را بر عهده مي گيرد.
بر اساس اين گزارش، هزينه اين فعاليت تبليغاتي از سوي بخش خصوصي و تجار تامين شده است. 6 نفر از حاميان اين طرح در سفر زميني اين صندلي كه قرار است در 4 سپتامبر (13 شهريور) آغاز شود آن را همراهي مي كنند.
فلسطين قرار است درخواست عضويت خود را در 20 سپتامبر (29 شهريور) و همزمان با نشست رهبران جهان در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل تقديم اين سازمان كند.
رژيم صهيونيستي با حمايت آمريكا با اين اقدام فلسطين مخالف است و ضمن دست زدن به همه نوع تجاوزات و جنايات برعليه فلسطيني ها مدعي است كه مذاكره تنها راه حل مشكلات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها