کد خبر: ۱۸۷۹۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
اتحاديه اروپا همسو با سياست‌هاي آمريكا و با هدف فشارهاي سياسي بر دمشق، نظام سوريه را هدف انتقاد شديد قرار داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاري فرانسه، "كاترين اشتون" رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا همسو با غرب و با هدف اعمال فشارهاي سياسي بر دمشق، با محكوم كردن خشونت‌هاي دولت سوريه عليه تظاهرات‌كنندگان اعلام كرد: «ادامه خشونت‌ها و سركوب‌هاي صورت گرفته از سوي رژيم سوريه عليه تظاهرات كنندگان بسيار نگران كننده است.»

انتقادهاي اتحاديه اروپا از دولت سوريه در حالي صورت مي‌گيرد كه اين اتحاديه در قبال سركوب‌هاي شديد رژيم آل خليفه در بحرين عليه مردم اين كشور‌ هيچگونه واكنش و عكس‌العملي نشان نمي‌دهد و اين دولت‌‌ها همچنان به سركوب خشونت‌آميز مردم، شكنجه و بازداشت زنان ادامه مي‌دهند.

سوريه از 18 ماه مارس گذشته شاهد بروز درگيري در چند شهر خود است. اين درگيري‌ها با حمله چند فرد مسلح در نيمه شب 18 مارس به يك آمبولانس در شهر درعا در جنوب سوريه و كشتن سه سرنشين آن آغاز شد.

پس از حضور مردمي در خيابان‌هاي برخي شهرهاي سوريه، نيروهاي امنيتي شاهد حضور عناصري مسلح بودند كه با سوء استفاده از تجمعات مردمي به نيروهاي امنيتي حمله كردند و سبب واكنش افراد امنيتي سوريه شدند.

در پي ناآرامي به وجود آمده در شهر درعا در 18 مارس، شماري از جوانان سوري به خيابان‌ها ريختند و خواستار اصلاحات سياسي، اقتصادي و عدالت اجتماعي شدند كه بشار اسد نيز خواستار اجراي اصلاحات در كشور شده ولي كشورهاي غربي با سوء استفاده از خواسته هاي مردمي درصدد براندازي نظامي سوريه هستند كه به محور مقاومت در منطقه مشهور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها