کد خبر: ۱۸۷۸۱۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۵     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
نخست‌وزیر پاکستان امروز (دوشنبه) و در جریان دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار پایان حملات پهپادهای این کشور در پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس چاپ پاکستان، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا امروز برای انجام مذاکرات و کاهش تنش‌های ایجاد شده به دلیل حملات پهپادهای آمریکایی و همچنین نقش اسلام آباد در مورد افغانستان وارد پاکستان شد.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که این کشور به دنبال برقراری صلح در تمامی منطقه است و حملات پهپادها باید در منطقه به منظور برقراری روابط بهتر میان اسلام آباد و واشنگتن متوقف شود.

وی افزود: حملات پهپادهای آمریکایی تاثیری منفی بر اقدامات پاکستان به منظور مقابله با افراط گرایی در منطقه می‌گذارد.

این اولین سفر چاک هاگل به پاکستان در چهار سال گذشته محسوب می‌شود و وی از کابل به اسلام آباد رفته است.

وی همچنین قرار است با سایر مقام‌های ارشد پاکستان از جمله فرمانده جدید ارتش این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

روابط میان واشنگتن و اسلام‌آباد در پی حملات پهپادهای آمریکایی در کمربند قبیله نشین پاکستان و همچنین پناهگاه‌های شبه نظامیان در داخل این کشور رو به تنش گذاشته است.

کارل ووگ، سخنگوی پنتاگون گفت:هاگل با نواز شریف اوایل سال جاری میلادی در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو داشته و به دنبال تداوم این روند و همچنین مذاکرات نتیجه بخش است.

سفر هاگل به پاکستان در حالی انجام شده که معاونان وی اعلام کردند، خروج نظامیان ناتو و تجهیزات آن‌ها از افغانستان از طریق پاکستان پس از پایان تظاهرات اعتراضی علیه حملات پهپادها از سر گرفته می‌شود. در هفته‌های اخیر فعالان مخالف با حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان مسیر ترانزیت در ایالت خیبر پختونخوا را مسدود کردند و اجازه عبور کامیون‌های حاوی تجهیزات ناتو را ندادند.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خود از پهپادهای آمریکایی دفاع کرده و گفته که این حملات برای مقابله با شبه نظامیان القاعده در منطقه ضروری هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها