کد خبر: ۱۸۷۵۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
ملی پوش سابق اسکی ایران نسبت به عملکرد ساوه‌شمشکی در فدراسیون اسکی انتقاد کرد.

حسین کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضع من با فدراسیون اسکی کاملا مشخص است. من هر سال یک چالش با این فدراسیون داشته‌ام. من به عنوان یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه که چندین سال است در ورزش اسکی فعالیت دارم چندی پیش برای نمایندگی فدراسیون جهانی اقدام نمودم و از ریاست فدراسیون درخواست کردم تا نامه‌ای را به فدراسیون جهانی اسکی در این زمینه بزنند که ایشان به من گفتند نامه را زده‌اند اما جوابی را از سوی فدراسیون جهانی دریافت نکرده‌اند.

او اضافه کرد: بعد از این‌که ایشان به من گفتند فدراسیون جهانی به من پاسخی نداده من بار دیگر از ایشان درخواست کردم تا در این زمینه تلاش کنند اما متاسفانه این امر پیگیری نشد و سوال من این است که چرا نماینده‌ی فدراسیون جهانی اسکی در ایران باید پسر رییس فدراسیون اسکی ایران باشد؟ و از آن مهم‌تر این که این نماینده‌ی فدراسیون جهانی اسکی در ایران را ما تا 10 سال پیش در پیست‌های اسکی ندیده بودیم.

کلهر تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر یک سری پست‌های کلیدی به دست نزدیکان و اقوام ریاست فدراسیون داده شده و حتی در مورد سفرها نیز اجازه‌ی تصمیم‌گیری به کس دیگری که خارج از این مجموعه باشد را نمی‌دهند. من می‌خواهم بپرسم در طول این مدت حدودا سه دهه‌ای که ریاست فدراسیون حضور داشته‌اند چه عملکردی را در اسکی کشور داشته‌اند؟

این اسکی‌باز که سابقه کسب عنوان سومی جهان را نیز دارد، افزود: متاسفانه پس از پی‌گیری‌های فراوان برای کسب نمایندگی ایران در فدراسیون جهانی اسکی، نه تنها از سوی فدراسیون اسکی ایران کمکی انجام نشد بلکه صحبت‌هایی علیه من نیز در این میان مطرح شد.

کلهر تصریح کرد: من در این‌جا می‌خواهم بپرسم کسی که عهده‌دار تیم اسکی بانوان ایران است چه جایگاهی را از نظر مدرک و تجربه دارد؟ متاسفانه بعد از این‌که فدراسیون اسکی با من به مشکل خورد من را از تیم اسکی روی برف کنار گذاشتند به این دلیل که گفتند سن تو بالاست. اما هرکسی که اندک آشنایی با ورزش اسکی داشته باشد می‌داند این رشته‌ی ورزشی یک رشته‌ی رکوردی است که مهم‌ترین مساله آن زمان‌بندی است.

ملی‌پوش سابق اسکی ایران ادامه داد: وقتی یک مدیر 27 سال بر مسند ریاست قرار می‌گیرد چقدر می‌تواند با مجموعه‌ی خود آشنایی پیدا کند و در این میان تا چه حد می‌تواند دوستان، آشنایان و حامیانی برای خود پیدا کند. حتی از منی که در رقابت‌های جهانی توانستم رتبه کسب کنم در مجمع اسکی دعوت به عمل نمی‌آورند. حتی من که عضو جامعه دانشگاهی این کشور هستم چرا باید در اخبار بشنوم که تیم ملی اسکی دانشجویان ایران به رقابت‌های یونیورسیاد اعزام می‌شود؟

او ادامه داد: چرا کشور ما که در اسکی روی چمن فاصله‌ی زیادی با جهان ندارد کمتر مورد توجه مسوولین فدراسیون قرار می‌گیرد؟ به نظر من دلیلش این است که چون آشنایان و اطرافیان آقایان در اسکی روی چمن حضور ندارند از این ورزش حمایت نمی‌کنند. حتی چند ماه پیش تیم ملی اسکی روی چمن را به دلیل عدم تامین بودجه به مسابقات جهانی اعزام نکردند. این در حالی است که تیم‌های اسکی روی برف را برای مدت یک ماه به اردوی تدارکاتی می‌فرستند.

کلهر با انتقاد از تکیه فدراسیون اسکی به کسب مدال در سطح آسیا تصریح کرد: چرا هیچ‌گاه نمی‌گویند که این مدال چگونه کسب شد؟ این مدال در حالی کسب شد که ژاپن و کره رقابت‌های آسیایی را به خاطر تعداد کم شرکت‌کنندگان تحریم کرده بودند. متاسفانه در سال‌های اخیر ورزش اسکی در کشور ما به شدت صدمه دیده و تقریبا به مرحله‌ی بحران رسیده است.

ملی‌پوش اسکی ایران تصریح کرد: من از کسانی که در فدراسیون اسکی حضور دارند برای مناظره دعوت می‌کنم. این‌که بیایند توضیح بدهند و بگویند که در طول بیش از 20 سال اخیر که در سطوح بالای فدراسیون اسکی حضور داشته‌اند چقدر توانسته‌اند به این ورزش کمک کنند. در حال حاضر جایگاه ما در آسیا و در جهان کجاست؟ چرا این ورزش با این پتانسیل بالایی که دارد به این حال و روز افتاده است؟

کلهر در پایان گفت: وقتی سایه انسان‌های کوچک از خودشان بزرگ‌تر می‌شود نشان از آن دارد که آفتاب در حال غروب کردن است. به نظرم این بهترین توصیف برای وضعیت این روزهای اسکی ما است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها