کد خبر: ۱۸۷۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
يك مفتي الازهر در مصر در فتوايي اعلام كرد: مردم مصر حق دارند در پاسخ به اسرائيل سفير رژيم صهيونيستي در قاهره را اعدام كنند.
-------------------------------

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري التوافق، يك مفتي الازهر در مصر در فتوايي كه مورد توجه جامعه مصر و مسلمانان قرار گرفته است اعلام كرد: مردم مصر حق دارند در پاسخ به اسرائيل در كشتن سربازان و افسران مصري در مرز با اين رژيم سفير اسرائيل در قاهره را اعدام كنند.
وي اعلام كرده است اين فتوا را از احكام شريعت اسلامي برداشت كرده است و آماده است با علماي مسلمان درباره شرعي بودن و تطابق آن با فقه اسلامي مباحثه كند.
دكتر صلاح سلطان كه استاد فقه اسلامي و يكي از مسئولان كميته اتحاديه جهاني علماي مسلمان است افزوده است: اعدام سفير رژيم صهيونيستي با توجه به اتفاقات رخ داده در مرز مصر و اسرائيل مسئله‌اي مطابق با شرع است.
وي كه در همايش «راه قدس از قاهره آغاز مي‌شود» سخن مي‌گفت: بايد هر صهيونيستي را كه وارد مصر مي‌شود كشت و اين فتوا پيش از اين در كنگره دانشگاه قاهره در سال 1994 صادر شده است.
بنابر اين گزارش دكتر صفوت حجازي از مفكران اسلامي مشهور مصر كه رژيم مبارك او را ممنوع المنبر كرده بود نيز پيش از اين و در جريان جنگ 22 روزه فتواي قتل اسرائيلي‌هاي حاضر در مصر را صادر كرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها