کد خبر: ۱۸۷۵۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
رئيس دپارتمان کميته داوران فدراسيون فوتبال تاکيد کرد تيم داوري ايراني شانس قضاوت در مسابقات جام جهاني 2014 را خواهد داشت.
حسين عسگري در گفت‌وگو با سايت رسمي فدراسيون فوتبال ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: انتخاب داورها براي قضاوت در جام جهاني به خصوص در منطقه آسيا به عملکرد و توانايي داوران از يک سال گذشته تا زمان برگزاري رقابت‌ها بستگي دارد. با توجه به اينکه فغاني در رقابت‌هاي مقدماتي و نهايي جام جهاني جوانان در ترکيه قضاوت داشته و عملکردش مثبت بوده است، مي‌تواند يکي از داوران قضاوت‌کننده در جام جهاني 2014 باشد.

وي در ادامه افزود: سهميه‌اي که فيفا براي قاره‌ها در نظر مي‌گيرد 3 داور و يک داور ذخيره بوده اما با توجه به اتفاقاتي که در کميته داوران فيفا رخ داده و اينکه 5 عضو کميته داوران فيفا از آسيا هستند فکر مي‌کنم شرايط تغيير کرده و اين به نفع داوري در آسيا است. ضمن اينکه عملکرد و توانايي تيم‌هاي داوري آسيا در سال 2010 خيلي خوب بوده و با صحبت‌هايي که با اعضاي کميته داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا داشتيم، قرار است مسئولان AFC پيگيري کنند و سهيمه داوران آسيا در جام جهاني بيشتر شود.

رئيس دپارتمان کميته داوران فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: درخواستي که از سوي AFC به کميته داوران فيفا ارسال شده حضور 4 داور و يک داور ذخيره در جام جهاني است و منتظر پاسخ کميته داوران فدراسيون جهاني فوتبال هستند. اگر در جلسه نهايي سهميه پيشنهادي AFC قطعي شود بي‌شک تيم داوري ايران متشکل از فغاني، سخندان و کامراني‌فر شانس بالايي براي قضاوت در رقابت‌هاي جام جهاني خواهند داشت.

عسگري درباره حضور تيم داوري ايران در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان به ميزباني مراکش گفت: روز يکشنبه 10 آذرماه از سوي فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا به ما اعلام شد که طبق آخرين رکوردهاي جديد فيفا از فغاني، سخندان و کامراني‌فر تست بگيريم. پس از طرح اين موضوع بلافاصله مراحل تست انجام و خوشبختانه تيم داوري ايران کاملاً آماده بود. ما آمادگي داوران ايراني را به مسئولان مربوطه اعلام کرديم و آنها با توجه به تست‌هايي که از فغاني، سخندان و کامراني‌فر گرفته شده بود، از آنها دعوت کردند در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان به ميزباني مراکش قضاوت کنند.

وي در خاتمه يادآور شد: پيش از ايران قرار بود داور اماراتي در مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان حضور يابد که با توجه به مصدوميتي که از ناحيه زانو براي او به وجود آمده بود، از تيم داوري ايران تست گرفته و در نهايت در رقابت‌ها استفاده مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها