کد خبر: ۱۸۷۵۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از هجمه ايجاد شده عليه هاشم بيگ‌زاده مي‌گويد جوسازي عليه اين بازيکن از جايي آغاز شده که ادعاي فرهنگسازي دارد و نبايد فراموش کرد اين افراد در درجه اول با اين کارشان به کارلوس کي‌روش که اين بازيکن را انتخاب کرده، توهين مي‌کنند.
علي فتح‌الله‌زاده درباره همگروهي تيم ملي ايران با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين در جام جهاني 2014 برزيل در گفت‌وگو با ايسنا گفت: اعتقاد دارم هيچ قرعه‌اي در جام جهاني آسان نيست. همه تيم‌هايي که در اين جام حاضر مي‌شوند تلاش بالايي مي‌کنند تا نتيجه‌ بگيرند. هيچ کس براي شکست خوردن به جام جهاني نمي‌آيد. خودتان به تيم‌هايي که از رسيدن به اين رقابت‌ها باز مانده‌اند نگاه کنيد و ببينيد که هيچ تيم ساده‌اي در اين جام حضور ندارد. ما نبايد بترسيم و بايد با ايمان به کارمان ادامه دهيم.

او افزود: قرعه‌اي که به ما افتاد نسبتا بد نيست. در اکثر گروه‌ها دو تيم قدرتمند حضور دارند و من به گروه‌مان اميدوارم. بهتر است جوسازي نکنيم و بگذاريم تيم ملي با روحيه کامل و با برگزاري تدارکاتي سطح بالا از نام کشورمان در جام جهاني دفاع کند.

مديرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به سوالي درباره اعتراض استقلال به هجمه‌اي که عليه هاشم بيگ زاده مطرح شده است، اظهار کرد: متاسفانه کار سطح پاييني رخ داد. ما انتظار نداشتيم جوسازي عليه بيگ‌زاده از جايي آغاز شود که ادعاي فرهنگسازي دارد. اين صحبت‌هايي که عليه بيگ زاده مطرح شده در درجه اول توهين به خود آقاي کي‌روش است که هم دوستان و هم ما اعتقاد داريم مربي تراز اولي است. آيا کي‌روش نتوانسته تشخيص دهد که بيگ زاده بازيکن خوبي است يا نه؟ اين بسيار بد است که درباره يک بازيکني ملي‌پوش از اين واژه‌ها به کار ببريم. مگر بازيکنان تراز اول دنيا توانسته‌اند مسي را مهار کنند که درباره بيگ زاده اين صحبت‌ها را مطرح کرده‌ايم.

او ادامه داد: بيگ زاده بازيکن بسيار استانداردي است. دوستاني که امکانات زيادي دارند به راحتي مي‌توانند کارشناسان را بياورند و در اين باره نظر آنها را بپرسند. آنها ابزارش را دارند و مي‌توانند ميزان دويدن بيگ زاده را بسنجند. اکثريت بازيکنان فوتبال در ايران نهايتا هفت الي هشت کيلومتر مي‌دوند، اما بيگ زاده در هر بازي 12 کيلومتر مي‌دود. اين صحبت ما را گروه آناليز دانشگاه شهيد شريف تاييد مي‌کند. همين مسائل است که موجب مي‌شود کي‌روش انتخاب درستي انجام دهد و او را دعوت کند.

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: بيگ زاده دلال ندارد که بگوييم با دلالي به تيم ملي رفته است. البته اين حرف من به اين معنا نيست که سايرين با دلالي به تيم ملي رسيده‌اند. بحث من اين است که بيگ‌زاده حتما آنقدر لياقت داشته که به تيم ملي رسيده است. ما بايد به او روحيه بدهيم و نبايد با اين رفتارها اين بازيکن را تخريب کنيم. بيگ زاده يک بازيکن دو پاست و من مطمئنم او در جام جهاني به اندازه بازيکنان بزرگ جهان مي‌تواند مسي را مهار کند. من مرده و شما زنده تا ببينيد اين حرف من اتفاق مي‌افتد يا نه.

او در پاسخ به اين سوال که نظرش راجع به اين صحبت که در جام جهاني 2006 مسئولان کشور بسيار اميدوارانه به تيم ملي نگاه مي‌کردند و در اين جام جهاني مردم اين نگاه را دارند چيست؟ بيان کرد: به شخصه به جام جهاني مثل يک فرصت نگاه مي‌کنم. ما توقعي از تيم ملي براي کسب مقام در جام جهاني نداريم، هر چند اگر نتيجه‌ بگيريم باعث غرور و افتخارمان است، اما لازمه همين امر روحيه دادن و قوت قلب به تيم ملي است که خدا را شکر عادل خان فردوسي‌پور درباره بيگ زاده بسيار خوب اين کار را انجام داد.

مديرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که نظر باشگاه استقلال راجع به پيوستن بازيکنان تيمش به تيم ملي از 20 فروردين و برگزاري يک يا دو بازي ليگ قهرمانان آسيا بدون آنها چيست؟ اظهار کرد: اگر آقاي کي‌روش سرمربي استقلال بود واقعا قبول مي‌کرد بدون ملي‌پوشانش در آسيا حاضر شود؟ يک نظرسنجي بگذاريد و ببينيد که براي هواداران استقلال و پرسپوليس حضور موفق در ليگ قهرمانان آسيا به اندازه جام جهاني اهميت دارد. از طرفي ديگر امکان موفقيت ما در ليگ قهرمانان آسيا به مراتب بيشتر از موفقيت در جام جهاني است.

وي در پاسخ به سوالي درباره برنامه تيمش در جام حذفي تصريح کرد: ما تلاشمان را مي‌کنيم تا با تمام قدرت در اين جام حاضر شويم. استقلال همواره جام حذفي را جدي گرفته چرا که اين راهي راحت براي رسيدن به ليگ قهرمانان آسيا است. شايد با نظر آقاي قلعه‌نويي برخي از بازيکنان جوان و تازه جذب شده را در بازي روز سه‌شنبه به ميدان بفرستيم تا آنها هم قابليت‌هايشان را هم نشان دهند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سوال که اخيرا شايعات درباره جدايي قلعه‌نويي در پايان فصل به دليل دريافت يک پيشنهاد نجومي از يک تيم ليگ برتري شنيده شده است؟ گفت: اين چيز جديد و تعجب آوري نيست. براي مربيان بزرگ هميشه پيشنهادات بزرگ وجود دارد، امسال هم پيشنهادات بزر گي براي قلعه‌نويي بود، اما برنده علي فتح‌الله‌زاده شد. دوستانمان پول‌هايشان را به رخ‌ ما نکشند چرا که ان‌شاءالله سال بعد هم برنده علي فتح‌الله‌زاده است.

او در پاسخ به اين سوال که نظرش راجع به گزارشي که در برنامه «90» درباره تيم بانوان استقلال پخش شد چيست؟ عنوان کرد: ما از ابتدا گفته بوديم که وضعيت استقلال در اين فصل خوب نيست. به همه گفته بوديم که مشکلات زياد است و حتي خواستيم تيم را منحل کنيم. متاسفانه برخي در حق ما بي انصافي کردند، اما چه مي‌شود؟ کسي که خواب است را مي‌توان بيدار کرد، اما آن کس که خودش را به خواب زده بيدار نمي‌شود. در آن برنامه به من توهين شد و عده‌اي در حق من بي‌انصافي کردند.

مديرعامل استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا صحت دارد مي‌خواهد با برخي از بازيکنان تيم بانوانان برخورد کند؟ گفت: نه، چه برخوردي کنم! برخي از کساني که اين مسائل را مطرح کردند در همين دنيا جوابشان را مي‌گيرند و برخي‌ها هم در آن دنيا بايد جوابگو باشند. فرداي پخش اين گزارش 9 نفر از بازيکنان تيم بانوان استقلال به دفترم آمدند و عذرخواهي کردند. آنها گفتند که در جريان کار نبودند و من هم گفتم من همه چيز را به خدا واگذار کردم.

او افزود: يک نفر در آن گزارش مدام مي‌گفت "من مريض بودم و به ميدان رفتم"، "من بعد از بازي آمپول زدم" ، "در تاکسي سرم زدم" پس با اين حساب ما يک بازيکن مريض گرفته بوديم. اين صحبت‌ها سياه‌نمايي است. ما که نامه فدايت شوم نداده بوديم. مگر ما مي‌گوييم آقاي فردوسي‌پور چرا شما دوربين‌هاي کمي را در بازي‌ها و گزارش‌هايتان به کار مي‌بريد؟ چرا که در همه دنيا اين مساله مرسوم است و در برنامه‌هاي مشابه خارجي دوربين‌هاي زيادي در ورزشگاه گذاشته مي‌شود. آدم بايد بر اساس شرايط و امکانات اظهار نظر کند. من همواره گفته‌ام که چه خوب است که انصاف را سرلوحه کارمان قرار دهيم.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به اين سوال که در آن گزارش برخي از بازيکنانش مي‌گفتند به آنها وعده وعيدهايي پيش از فصل به آنها داده شده است؟ عنوان کرد: ما به هيچ کسي قولي نداده بوديم. سرپرست و سرمربي تيم مي دانند که بارها از مشکلاتمان به بازيکنان گفته بوديم. خانم شجاعي به من زنگ زد و گفت که چرا مي‌خواهيد تيم را منحل کنيد و من به او گفتم بازيکنان ما ناراحت مي‌شوند و از ناراحتي آنها ما اذيت مي شويم. من ميليون‌ها تومان از جيب شخصي‌ام براي اين تيم خرج کرده‌ام.

مديرعامل استقلال تصريح کرد: آن گزارش کمي من را دلسرد کرد، اما صبح با ديدن آن بازيکنان از آن دلسردي خارج شدم. چرا بايد اين بازيکنان را از فوتبال محروم کنم. آنها خودشان مي‌خواهند ادامه دهند و من هم تا جايي که بتوانم برايشان کار مي‌کنم، اما آن گزارش انصافا دور از انصاف بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها