کد خبر: ۱۸۷۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
«خبرگزاری دانشجو»؛ در حال حاضر مباحث مهمی چون عزم جدی در تحقق اهداف جهاد اقتصادی، ترویج روحیه استکبارستیزی و عدالت خواهی، خدمت رسانی صادقانه، تاکید بر وحدت و التزام به امر ولایت فقیه، مسایل اصلی و درجه یک کشور را تشکیل می دهد و مسئولان نباید به جای اهتمام به این امور، فکر و ذهن خود را مشغول مسایل حاشیه ای دست چندم کنند؛ مسایل حاشیه ای که خاصیت اصلی پرداختن و دامن زدن به آن ها، رشد و نمو بذر تفرقه و اختلاف در کشور خواهد بود.
 
از این رو دولتمردان و به طور کلی همه مسئولان علاقه مند به نظام اسلامی و خط و سیره معمار فقید آن حضرت امام خمینی (ره) باید بکوشند که با زدودن حاشيه ها و ايجاد فضاي آرام در رسيدن به نقطه مطلوب کشور، سهم خویش را در این باره به ویژه در سال جهاد اقتصادی ایفا کنند و این همان چیزی است که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر خویش با رییس جمهور و هیئت دولت برآن تاکید نمودند.
 
طبیعی است که وقتي حاشيه درصدر اخبار باشد و به تدریج جای متن را در صحنه فعل و انفعالات سیاسی و اجتماعی کشور بگیرد، بخش عمده اي از انرژي هر دستگاه و سازماني بايد صرف رفع و پاسخگويي به اين گونه حواشی شود و این درگیری ها و اشتغالات مستمر، صد البته که زمان بر است و فرسایشی. دقیقا از همین منظر می باشد که مقام معظم رهبری در دیدار یادشده با اشاره به نیاز فراوان کشور به کار و تلاش و روحیه کاری و خطر پذیری دولت، تصریح کردند: در چنین شرایطی شایسته نیست که دولت خود را درگیر حاشیه ها کند که البته برخی اوقات، دولت با کم توجهی زمینه ساز این حاشیه ها می شود و برخی اوقات هم حاشیه هایی است که دیگران به وجود می آورند.
 
رهبر معظم انقلاب همچنین در لابلای فرمایشات دقیق و راهگشای خویش به نکته مهمی درباره آسیب شناسی عملکرد دولت پرداخته و یکی از اشکالات جدی آن را حضور کمرنگ در میان نخبگان دانشگاهی و حوزوی دانسته و تأکید کردند: باید رئیس جمهور و وزراء اقدامات دولت در بخشهای مختلف به ویژه در خصوص مسائل اقتصادی را که از مسائل اصلی کشور و مورد چالش موافقان و مخالفان دولت است، در جمع نخبگان مطرح کنند تا با استفاده از دیدگاهها و همچنین نظرات انتقادی آنان، هم افزایی بوجود آید.
 
در این خصوص هم اشاره به همین مساله کافی است که تعامل مطلوب و حداکثری دولتمردان با نخبگان حوزه و دانشگاه ، قبل از هر چیز به سود خود دولت است و البته در وهله بعد از این رهگذر، مردم و نظام اسلامی نیز منتفع می شوند.
 
از آن جا که هر گونه حاشیه سازی و غفلت در این باره، نتیجه ای جز تعلل در توسعه اقتصادی کشور به همراه ندارد از این حیث باید گفت که هر گونه حاشیه سازی چه برای دولت و چه از ناحیه خود دولت از سوی هر کسی که باشد، گناهی نابخشودنی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها