کد خبر: ۱۸۷۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
چند روزی است که یکی از لیدرهای جریان اصلاحات اظهار نظرهای در نوع خود جالبی را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد موسوی خوئینی ها که پیش از این به عنوان مرد پشت پرده اصلاحات از آن یاد می شد این روزها تحلیل ها و نظراتش در رسانه ها منتشر می شود.

اولین اظهار نظر پنجشنبه 3 شهريور ۱۳۹۰ از موسوی خوئینی ها منتشر شد که در آن وی با شعار "جمهوری ایرانی" مخالفت کرده بود.
 

یک روز بعد دبیر مجمع روحانیون مبارز، ارتباط فکری خود را با گروهك تروریستی "فرقان" رد کرد.

وی در وب‌سایت خود نوشته است که "من هیچگونه ارتباطی با گروه فرقان نداشته‌ام و حتی یك بار هم رهبر این گروه را ندیده‌ام فردی معمم ادعا كرده است كه من این گروه را در جلسات تفسیر قرآن به گونه‌ای آموزش داده‌ام و نسبت به مرحوم شهید مطهری مطالبی گفته‌ام كه این گروه به ترور آن عالم بزرگوار كشیده شده‌اند، تمام این نسبت‌ها و ادعاها، كذب محض است."

وی بدون نام بردن از کسی بار دیگر گفته است: من فعلاً اعلام می‌كنم كه مطالب نسبت داده شده به اینجانب از طرف این شخص كذب محض است و قطعاً از گناه این دروغ‌هایی كه درباره من گفته است نخواهم گذشت.

دوشنبه ۷ شهريور وی در وبلاگش در مورد فتنه 88 نوشت که آن سوءتفاهم بوده است.

موسوی خوئینی‌ها که چند روز پیش گفته بود "هدف اصلاح طلبان فقط جمهوري اسلامي است و آنها نه تنها با شعار عليه رهبري مخالفند"، رویکردش را تغییر داد.

دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در پاسخ يكي از مخاطبان وبلاگش با ابراز امیدواری برای آزادی سران و فعالان جریان فتنه، اعتراض را حق آنان دانسته و با تعبیر پروژه براندازی سال ۸۸ به یک "سوءتفاهم" گفته است: امیدوارم سوءتفاهم ها از میان برداشته شود و نه تنها این دو عزیز گرامی بلکه تمام زندانیان سیاسی در رابطه با انتخابات هشتاد و هشت آزاد شوند، علّت اینکه می گویم سوءتفاهم این است که همه آنها در یک انتخابات قانونی شرکت کرده اند و به نتایج اعلام شده اعتراض داشته و دارند و اعتراض هم حقّ آنان بوده است، ولی آنان ناروا متّهم به براندازی و … شده اند، در حالیکه یقیناً آنان مبرّا از چنین اتّهامی هستند.

موسوي خوئيني ها پیش از موضع گیری با محکوم کردن بخشی از مواضع فتنه گران مدعي پايبندي اصلاح طلبان به جمهوري اسلامي و ولايت فقيه شده بود.

این اظهارات دبير مجمع روحانيون درباره وفاداري به جمهوري اسلامي و مخالفت با شعار جمهوري ايراني، را در دو سطح می توان بررسی کرد.

اول اینکه پیش از این از موسوی خوئینی ها به عنوان مرد خاکستری یا چهره پشت پرده یا کسی که مدیریت اصلی جریان اصلاحات را بر عهده دارد یاد می شد تا جائیکه اینگونه اظهارات با وجود اشخاصی نظیر برادران خاتمی و یا حتی اشخاصی مثل تاج زاده از سوی شخص خوئینی ها جالب توجه است.

به نظر می رسد این اظهارات که در اصل وارد گود شدن یک تنه خوئینی ها است، نشانه اي آشكار از بن بست فتنه گران و تحركي فريبكارانه براي درآمدن از اين بن بست خودساخته ارزيابي است.

دوم اینکه این اظهارات که در محافل سیاسی به دنده عقب اصلاحات یاد می شود حاکی از به ریختگی این جبهه شکست خورده است و برخی علایم دال بر چنددستگی درون این جبهه در مواجهه با انتخابات مجلس نهم است چه اینکه همچنان تصمیم واحدی از سوی این جریان مبنی بر مشارکت تام یا مشروط و یا تحریم از چند صداهایی است که از این جبهه به گوش می رسد.

در پیش بودن انتخابات مجلس نهم از طرفی و علاقه مندی اعضای این مجمع برای کسب جواز ورود به عرصه سیاسی و در عین حال حمایت از سران فتنه، پل معلقی است که در پیش روی این جریان است و سران آن در تلاش اند تا خود را در معرض انتقادات محافل ضدانقلاب و حامی فتنه قرار ندهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها